Порт Гетеборг отримав від Єврокомісії добро на реалізацію проекту Skandia Gateway, який передбачає проведення днопоглиблення на підхідному каналі до порту.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Executive.

Тепер, коли останню перешкоду до реалізації проекту усунуто, стало можливим набрання чинності раніше підготовленою угодою з NCC про посилення причальної стінки. Наступним кроком стане створення проектної організації, офіс якої буде поруч із контейнерним терміналом порту.

Церемонія, яка ознаменує початок робіт із зміцнення причальної стінки, запланована на лютий 2024 року, початок днопоглиблювальних робіт - на третій квартал 2026 року, завершення проекту - на четвертий квартал 2027 року - перший квартал 2028 року.

Проект Skandia Gateway реалізується спільно Адміністрацією порту та Морською адміністрацією Швеції. Перша відповідає за зміцнення 700-метрової причальної стінки на контейнерному терміналі, що є обов'язковою умовою для того, щоб приймати судна більшої місткості, а друга за днопоглиблення на 5-кілометровому каналі.

Обсяг виїмки ґрунту становитиме близько 11 млн куб. м, в результаті максимальна дозволена осадка збільшиться з 13,5 м в даний час до 17,5 м. В результаті Гетеборг зможе приймати контейнеровози завдовжки 430 м, шириною 65 м і з осадкою 17,5 м.

Бюджет проекту складає 2,8 млрд шведських крон (124 млн доларів).

Порт Гетеборг і до днопоглиблення приймав - і приймає великотоннажні контейнеровози, які задіяні на deep sea сервісах. Після завершення робіт ці можливості розширяться. Як зазначають у порту, за останні 15 років місткість контейнеровозів зросла на 50%, і сьогодні найбільші з них можуть заходити до Гетеборга тільки з половинним завантаженням.