Ініціативу щодо безпечного транспортування продукції АПК з українських портів на Чорному морі варто продовжити та розширити з трьох до п’яти портів.

Як пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс-Україна, таку думку висловив міністр сільського господарства Угорщини Іштван Надь 11 липня на зустрічі з міністром сільського та лісового господарства Туреччини Ібрагімом Юмаклі.

Угорський міністр відзначив, що через війну українське зерно, що надходить до Європи через кордони п’яти сусідніх з Україною країн, створює серйозні ринкові труднощі та становить проблеми для аграріїв. За його словами, Угорщина продовжує підтримувати роботу "коридору солідарності" Європейського Союзу, який покликаний допомогти наземним перевезенням українського зерна. Однак коридор не виправдав очікувань і не зміг замінити чорноморське судноплавство.

Надь висловив упевненість, що труднощі можна буде вирішити, якщо українське зерно зможе знову доправлятися до країн призначення в ЄС, Африкці та на Близькому Сході традиційними маршрутами.

"Наша відповідальність має історичний характер, оскільки, якщо нам вдасться продовжити угоду і вивести з-під блокади понад три порти, це слугуватиме як захисту постраждалих європейських країн, так і задоволенню потреб країн, що розвиваються. В іншому разі ринок зерна ЄС може бути повністю паралізований, а відсутність продовольчої безпеки змушуватиме дедалі більше і більше людей мігрувати, збільшуючи міграційний тиск і напруженість", - заявив угорський міністр.

Надь звернувся до турецького колеги стосовно докладання зусиль до продовження угоди, а також включення додаткових портів до роботи в рамках зернової ініціативи.  

Міністр сільського та лісового господарства Туреччини запевнив угорського колегу в тому, що Туреччина надає великого значення продовженню угоди про зерновий коридор. Він повідомив, що ці зусилля надалі переважно триватимуть під керівництвом президента Туреччини Реджепа Таїпа Ердогана.

Раніше президент Туреччини заявив, що зернову угоду потрібно продовжити на строк від 2-3 місяців до двох років.

Разом з тим, все гучніше звучать думки про те, що Україні варто вийти з зернової угоди та транспортувати зерно морським шляхом, не озираючись на перманентний шантаж з боку росії. Представники бізнесу говорять про те, що готові брати участь в експорті зерна через порти Великої Одеси без дії зернової угоди.