Згідно з новим дослідженням, проведеним Transport & Environment, низка європейських портів повернулася до допандемічного рівня забруднення повітря, пов'язаного із заходами круїзних суден.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Executive.

Незважаючи на введені Міжнародною морською організацією у 2020 році обмеження щодо вмісту сірки в судновому паливі, у 2022 році рівень викидів оксидів сірки (SOx) з 218 круїзних лайнерів у Європі виявився еквівалентним викидам 1 млрд автомобілів.

За підсумками 2022 року на першому місці за рівнем забруднення повітря круїзними лайнерами опинилася Барселона (близько 18 тонн SOx), за нею йдуть порт Чивітавек'я, розташований на північний захід від Риму, і грецький порт Пірей.

У порту Венеції викиди забруднюючих речовин в атмосферу з лайнерів знизилися на 80% після того, як місто заборонило заходи великих круїзних суден. У 2019 році Венеція вважалася найбільш забрудненим портовим містом у Європі, але опустилася на 41 місце після запровадження заборони на круїзні лайнери у 2021 році.

Це показує, що із забрудненням повітря можна боротися. Однак це вимагає більшої електрифікації портів, наголошується у дослідженні.

MSC Cruises зайняла перше місце серед круїзних операторів з викидів. При цьому багато круїзних операторів інвестують у зріджений природний газ (ЗПГ) як у чистішу альтернативу традиційному судновому паливу. Понад 40% замовлених круїзних лайнерів у 2023 році здатні працювати на ЗПГ.