В росії затягується процес повернення в комерційну експлуатацію літаків Ту-204/214 ще радянської розробки, які мали б стати альтернативою повітряним суднам західного виробництва.

Як пише ЦТС з посиланням на Комерсант, зокрема, авіакомпанія Red Wings за бюджетного фінансування мала в квітні відновити перевезення пасажирів на 15-річному Ту-204 та 14-річному Ту-214. Але термін введення цих повітряних суден перенесли поки що на кінець липня, оскільки досі не знайдено підрядника для оновлення салонів літаків.

Повідомляється, що перші два "Ту" наразі планують повернути в роботу до кінця літнього сезону, а в 2024 році є намір відновити експлуатацію ще двох таких літаків.

При цьому, як відзначають російські авіаційні експерти, "Ту-214 ніколи не був комерційно ефективним".

Тим часом, в рф розглядаються також плани відновити виробництво літаків Ан-140 на самарському заводі "Авіакор". Але це стане можливим лише за умови імпортозаміщення. Ці літаки виготовлялися в росії до 2015 року за ліцензією українського ДП "Антонов" і обладнувалися двигунами запорізького виробництва.

Тому вже зараз тамтешні експерти говорять, що шансів відродити цю модель на авіапідприємстві в Самарі практично немає, адже відсутній ключовий компонент - авіадвигуни.

Нагадаємо, що рік тому в рф заявляли про нарощування серійного випуску пасажирських літаків Іл-96 та Ту-214 як альтернативи лайнерам західного виробництва.