Внаслідок дії західних санкцій, запроваджених щодо росії за її вторгнення в Україну, російські порти на Балтиці можуть обробити всього 1 млн TEU за підсумками 2023 року замість сумарної потужності в 5 млн TEU. Тобто контейнерні термінали Північно-Західного басейну рф будуть завантажені лише на 20%.

Як пише ЦТС з посиланням на Комерсант, такі прогнози дають учасники російського контейнерного ринку. Відзначається, що порти на Балтиці мають найбільші потужності серед всіх контейнерних терміналів рф - 5 млн TEU з загальних 8,7 млн TEU по росії.

Разом з тим в країні-агресорі очікують певного відновлення контейнерообігу портів Північно-Західного басейну за рахунок збільшення кількості суднозаходів компаній з Китаю, а також Індії та Південної Америки.

Також повідомляється про те, що в портах рф на Далекому Сході фіксується зростання обсягів обробки контейнерів. Так, Олена Казаріна, комерційний директор Владивостоцького морського торговельного порту (ВМТП), що входить до FESCO, повідомила, що ВМТП, найбільший російський контейнерний термінал, за квартал обробив на 15% більше вантажів, ніж у першому кварталі 2022 року, і планує за підсумками року показати контейнерообіг 840 тис. TEU проти 770 тис. роком раніше.

Через таку ситуацію росіяни планують розширювати термінальні потужності на Далекому Сході з поточних сумарних 2,4 млн TEU більш ніж вдвічі.

Щодо портів на Чорному морі, то раніше в публікації ЦТС повідомлялося, що в 2022 році ключовий російський контейнерний порт на Чорному морі - Новоросійськ - фіксував скорочення обсягу обробки вантажів на 17 % - протягом 2022 року було оброблено 548 тис. TEU, на відміну від показників попереднього року - 660 тис. TEU. Проте, на відміну від російського балтійського контейнерного ринку, Новоросійськ зумів стабілізувати потік імпортних та експортних контейнерів, в першу чергу завдяки Туреччині та Китаю.