Компанія Gatik Ship Management із Мумбаї, яка після повномасштабного вторгнення росії в Україну стала значним перевізником російської нафти, більше не має змоги користуватися страхуванням захисту і відшкодування (P&I) від Американського клубу.

Про це пише ЦТС з посиланням на Еnkorr.

Відповідно до бази даних безпеки судноплавства Equasis, Gatik створив флот із понад 40 нафтових танкерів з моменту створення після вторгнення росії в Україну торік у лютому. Вважається, що принаймні 34 із цих суден скористалися захистом і страхуванням відшкодування від Американського клубу, який належить до Міжнародної групи P&I Clubs, яка страхує більшість світового танкерного флоту.

Однак тепер Американський клуб підтвердив, що більше не страхує судна Gatik.

Флот Gatik складається щонайменше з 23 танкерів Aframax, п'яти танкерів Suezmax і одного дуже великого нафтоналивника, а також 14 танкерів для продуктів.

"Як і для багатьох суден у так званому "тіньовому флоті", які зараз перевозять російську нафту, їхній середній вік становить понад 15 років - момент, коли більшість авторитетних судновласників зазвичай відправляють їх на пенсію", - зазначає старший аналітик shipbroker Affinity Франческо Тасселло.

Наприклад, танкер Gatik Laconia, який зараз перевозить 600 тис. барелів сирої нафти з російського чорноморського порту в Новоросійську до Індії, було побудовано 2003 року. Судно Theseus, яке минулого тижня вивантажило подібний за розміром вантаж російської сирої нафти в порту Тема в Гані, було побудовано 2006 року.

Gatik є однією з численних судноплавних компаній, що перевозять російську нафту, які з’явилися на Близькому Сході та в Індії за останній рік, але її кінцевий бенефіціарний власник невідомий. 

Дані відстеження суден показують, що щонайменше вісім танкерів Gatik перевозили Urals із російських балтійських портів до Індії протягом останнього місяця, а інші здійснювали перевалку з судна на судно в Середземному морі, зокрема біля Греції й іспанського ексклаву Сеута в Північній Африці, а також у водах Малайзії і Кореї.