На форумі RailFreight Summit 2022, який 7-8 вересня проходив у Варшаві, організатори заходу поставили до компаній-учасників запитання, чи не вважають вони марною витратою часу і грошей створення нових залізничних сполучень з Україною, з огляду на те, що війна колись закінчиться? На що переважна більшість опитаних висловила незгоду з такою позицією.

Як передає ЦТС, питання було озвучене під час виступу одного з представників від України - гендиректора Levada Cargo - дочірньої компанії "Лемтранса " - Володимира Деменка.

Виявилося, що лише в 5 з опитаних компаній повністю або частково вважають, що нова залізнична інфраструктура в напрямку України стане непотрібною після закінчення війни. Разом з тим 36 учасників висловили протилежну точку зору.

Як відзначив Домінік Ланда (HHLA), галузь залізничних вантажних перевезень має прийняти той факт, що нова реальність логістики залишиться і після війни. Він сказав, що, навіть коли війна закінчиться, потокам вантажів можуть знадобитися роки, щоб повернутися в російські балтійські порти, наприклад, Санкт-Петербург.

А Бартломей Фелчинський, який представляв контейнерний термінал DCT Gdansk, заявив, що його підприємство вже зараз враховує в своїх планах розширення фактор інтеграції України до Європи: "Ми плануємо нашу експансію не лише на польський ринок, але й на більш широкий ринок Східної Європи, включаючи Україну".

В свою чергу, в своєму виступі Володимир Деменко зазначив, що для збільшення пропускної здатності залізниці на напрямку Україна-ЄС потрібні нові прикордонні термінали, інвестиції в європейську портову інфраструктуру, додаткові вагони, контейнери. "Все це досить великі інвестиції. Але значний об’єм перевезень залишиться на цих транспортних коридорах і після закінчення війни", - сказав він.

Загалом доповідь гендиректора Levada Cargo "Торгівля і транспорт під час війни" стосувалася ключових викликів, обмежень, а також можливостей, які виникають на сухопутному залізничному коридорі Україна-Польща. Так, за його словами, команда компанії виявила прості речі для збільшення обсягів транскордонних перевезень, які можна реалізувати вже сьогодні і які не потребують значних інвестицій: "Наприклад, система квот у портах ЄС для українських вантажів, швидке проходження контрольних процедур на кордонах, підвищення координації перевізного процесу зі країнами ЄС, удосконалення технологічних процесів та ін.".

Нагадаємо, що ще до початку російського вторгнення Levada Cargo, як частина "Лемтранс", і компанія "Реіл Транс Інвестмент" почали будівництво інтермодального терміналу "Мостиська" поблизу українсько-польського кордону.

Читайте також В Варшаві обговорили перспективи розвитку залізничних перевезень Україна-ЄС в умовах війни