Обмеження щодо осадки суден, запроваджені адміністрацією Панамського каналу через посуху та падіння рівня води в судноплавній артерії, позначаються на світовій торгівлі та морських маршрутах судноплавних ліній. Ці заходи не пройшли даремно для економіки: скорочення транзиту суден на 33% призвело до збільшення транспортних витрат на 5%, йдеться в аналізі консалтингової компанії McКinsey & Company, пише ЦТС.

У звіті йдеться, що скорочення кількості проходів суден з 36 одиниць на добу до 24 рівноцінно втраті 100 млн тонн вантажів на цьому маршруті, або на 35% менше порівняно з показником у 2022 фінансовому році.

На думку аналітиків, які розглядають різні сценарії відповідно до моделей міжнародної морської торгівлі, Латинська Америка і Східне узбережжя США особливо залежать від каналу в плані поставок товарів, сировини і палива (природний газ і нафта).

"Через Панамський канал пролягає головний торговий маршрут, що з'єднує Північну Азію, Східне узбережжя і узбережжя Мексиканської затоки США. Загалом через канал проходить близько 14% обсягу морської торгівлі США", - йдеться у дослідженні консалтингової компанії.

За її даними, на кінець 2023 фінансового року експлуатація судноплавної артерії внесла до бюджету Панами не менше 2,54 млн доларів.

Експерти зазначають, що введені через посуху обмеження призводять до нової конфігурації глобальних морських маршрутів, що збільшує витрати та час транспортування. Так, торгове судно, що прямувало з Азії на схід до Карибського басейну через Панамський канал, витрачало 26 днів, тепер воно змушене слідувати курсом на захід і огинати мис Доброї Надії на півдні Африки. При дотриманні такого маршруту потрібно 39 днів.

Альтернативний маршрут для судна, що прямує від західного узбережжя Південної Америки до Карибського моря, який раніше традиційно пролягав через Панамський канал, передбачає перетин Магелланової протоки на південному краю континенту. Цей перехід триватиме 31 день, порівняно з 6 днями традиційного маршруту через Панамський канал.