Загострення ситуації в Червоному морі призвело до того, що судноплавні компанії перенаправили власний флот довшим маршрутом - через мис доброї Надії. Це, у свою чергу, викликало підвищений попит на бункерне паливо у віддалених портах - від Маврикія до Південної Африки та Канарських островів.

Про це пише ЦТС з посиланням на Reuters.

Час транзиту навколо Африки, яким зараз йдуть судна, на 10-14 днів довший за традиційний шлях. За словами засновника та генерального директора компанії Peninsula (незалежний постачальник бункерного палива) Джона А. Бассадоне, "збільшена інтенсивність судноплавства на новому маршруті створила величезні черги в бункерувальних портах по всій Африці і чинила значний тиск на портову інфраструктуру".

Згідно з інформацією від трейдерів, попит на суднове паливо зріс у Порт-Луї (Маврикія), Гібралтарі, на Канарських островах, а також у портах Південної Африки, обсяги продажів підскочили в Кейптауні та Дурбані. За даними компанії Integr8 Fuels, ціни на бункерне паливо з низьким вмістом сірки в порту Кейптауна збільшилися з середини листопада 2023 року на 15% - майже до 800 доларів за тонну.

У зв'язку з тим, що зараз на маршрут через мис Доброї Надії переходять не лише контейнеровози, а й танкери із суховантажами, експерти припускають, що інфраструктура африканських портів може не впоратися з таким потоком. У зв'язку з цим очікується збільшення попиту на бункерувальне паливо в портах Лас-Пальмаса та Західного Середземномор'я.

Таке ж зростання попиту на суднове паливо очікується у двох найбільших у світі бункерувальних центрах - Сінгапурі та Роттердамі. Це пов'язано з тим, що ці порти надають паливо за найбільш конкурентними цінами, тому компанії можуть збільшити бункерування саме тут, заправляючи танки великим обсягом.

Спотові надбавки за оперативну доставку бункерного палива з низьким вмістом сірки в Сінгапурі зросли до 25-30 доларів за метричну тонну понад котирування партій у середині січня, піднявшись приблизно з 20 доларів на початку січня 2024 року.