Федеральна авіаційна адміністрація США (FAA) заборонила польоти 171 літака Boeing 737-9 MAX у всьому світі після інциденту, що стався з авіалайнером авіакомпанії Alaska Airlines цієї моделі 5 січня.

Про це пише ЦТС з посиланням на Аvianews.

Під час польоту у Boeing 737-9 MAX відлетіла заглушка, встановлена замість аварійних дверей (mid cabin door plug), що призвело до моментальної розгерметизації салону. Лише завдяки щасливому випадку в отвір, що утворився, не вилетів ніхто з пасажирів.

Згідно з екстреною директивою льотної придатності FAA № 2024-02-51, авіакомпанії мають зупинити польоти Boeing 737-9 MAX із такими заглушками.

Повернути в небо авіалайнери можна буде лише після проведення інспекцій та необхідних коригуючих дій.

Директива льотної придатності стосується рейсів авіакомпаній Alaska Airlines, United Airlines, Turkish Airlines, Copa Airlines, Aeromexico, які мають у своєму парку Boeing 737-9 MAX із заглушками. Очікується, що приземлення Боїнгів для проведення спеціальних перевірок призведе до затримок та скасування сотень рейсів найближчими днями.

Максимальна комплектація Boeing 737-9 MAX передбачає перевезення 220 пасажирів. Щоб вони швидко могли евакуюватися у разі небезпеки, згідно з правилами, в літаку запроектовано чотири основні виходи та шість аварійних.

Однак не всім авіакомпаніям потрібно так багато місць у салоні. Авіаперевізники зменшують кількість крісел, щоб збільшити дальність літака або розмістити на додаток до економ-класу бізнес-клас.

Якщо в салоні Boeing 737-9 MAX авіакомпанія розміщує 189 крісел і менше, то потреба у двох аварійних виходах, які розташовані за крилом, відпадає.

В результаті авіакомпанії демонтують непотрібні аварійні двері, а на їхньому місці розміщують заглушку з повноцінним вікном та панеллю обшивки.

Така модифікація дозволяє зручніше розташувати крісла в салоні літака. До події 5 січня жодна з таких заглушок не відлітала під час польоту.