АТ "Укрзалізниця" планує заздалегідь оприлюднювати плани закупівель задля максимального переходу на українські товари й компоненти. Про це йшлося під час зустрічі щодо демонополізації та імпортозаміщення продукції для потреб УЗ під керівництвом першого віцепрем’єра - міністра економіки Юлії Свириденко.

Про це пише ЦТС з посиланням на ГМК Центр.

"Коли під час війни відбуваються закупівлі в іноземних постачальників, за наявності українських аналогів, ми втрачаємо не лише податки й робочі місця, ми втрачаємо можливості фінансувати наші потреби безпеки й оборони", - зазначила вона.

Після початку повномасштабної війни "Укрзалізниця" втратила можливість закуповувати складові, які традиційно вироблялись у рф та білорусі. З іншого боку, українським виробникам складно оперативно почати виготовляти всю номенклатуру закупівель державного монополіста через війну та інші обставини, які повною мірою заважають планувати свою економічну діяльність.

Під час діалогу сторони обговорили нагальні проблеми, які склались на ринку.

В ході зустрічі закупівельники та постачальники домовились, що "Укрзалізниця" буде: планувати свою потребу в товарах наперед; оприлюднювати план закупівель на рік; надавати виробникам технічні специфікації на товари, які мають підлягати імпортозаміщенню; розробити механізм тестування і сертифікації українських товарів, які можуть замінити імпортні.

"Ми вітаємо те, що "Укрзалізниця" розпочала діалог з представниками виробників щодо імпортозаміщення. Це має стати гарним прикладом для інших державних замовників щодо налагодження діалогу з бізнесом. Ми розуміємо, що українським виробникам під час війни складно освоювати випуск нової продукції, вони знаходяться в нерівних умовах в порівнянні зі світовими виробниками, адже останні працюють в мирних країнах. Проте український бізнес в повному обсязі виконує свої зобов’язання по контрактах, навіть коли вимушений працювати під ворожими обстрілами", - підсумувала Свириденко.

"Укрзалізниця" є другим за обсягами замовників публічних закупівель серед енергокомпаній. У 2023 році компаній витратила на закупівлі 53 млрд грн, серед яких на обладнання пішло 19,2 млрд грн.