Комітет Верховної Ради України з питань транспорту і інфраструктури на своєму засіданні 8 листопада рекомендував парламенту прийняти у першому читанні законопроекти, направлені на посилення відповідальності за крадіжки деталей вантажних вагонів та залізничної інфраструктури.

Як пише ЦТС, зокрема, члени транспортного комітету підтримали проект закону №9066, яким запроваджуються положення, що спрямовані на зменшення випадків пошкоджень і крадіжок елементів рухомого складу та інфраструктури з метою їх подальшої реалізації на металобрухт. Це, на думку депутатів, сприятиме покращенню показників стану безпеки руху на залізниці.

Метою іншого законопроекту, № 9067, є врегулювання питань кримінальної відповідальності за скупку елементів залізничної інфраструктури.

Також цей проект закону стосується відповідальності за підробку номерів деталей вагонів та локомотивів з метою їх омолодження та легалізації контрафакту, за використання вживаних деталей при виробництві вагонів і локомотивів; адміністративної відповідальності за пошкодження залізничного рухомого складу та накладення предметів на залізничну колію.

Відзначимо, що після початку повномасштабної війни тема крадіжок елементів рухомого складу відійшла на другий план в інформаційному полі, але до того з року в рік бізнес піднімав цю тему, оскільки компанії потерпали від дій зловмисників.

Європейська Бізнес Асоціація, зокрема, пропонувала посилити відповідальність за розукомплектування елементів залізничного рухомого складу та інфраструктури; заборонити пунктам прийому металобрухту приймати частини залізничного рухомого складу та інфраструктури.

В компанії "Лемтранс" також називали одним зі способів зменшення кількості випадків розкомплектувань вагонів посилення кримінальної відповідальності як щодо осіб, які здійснили крадіжки, так і щодо тих, хто придбав крадені деталі.