Норвегія в 2026 році введе в експлуатацію контейнеровоз, який працює на чистому аміаку та на акумуляторних батареях.

Про це пише ЦТС з посиланням на Offshore Energy.

У розробці проекту судна беруть участь виробник та постачальник аміачного палива та судновласник норвезька компанія Yara Clean Ammonia (входить до групи Yara International ASA) та норвезький контейнерний оператор NorthSea Container Line.

Для проектування судна Yara Eyde норвезьке держпідприємство Enova виділило близько 3,6 млн доларів.

Для управління та експлуатації судна партнери мають намір створити спільне підприємство під назвою NCL Oslofjord AS. Воно стане першим у світі лінійним оператором, флот якого складатиметься тільки з контейнеровозів, які використовують аміак як бункерне паливо.

Крім аміаку Yara Eyde використовуватиме акумуляторну батарею ємністю 250 кВт·год і зможе отримувати електроживлення від берегової електромережі.

Yara Eyde перевозитиме контейнери на лінії Норвегія-Німеччина. Його конструкція оптимізована для роботи на маршруті, що з'єднує порти Осло, Бревік, Гамбург та Бремерхафен.

Раніше було введено в експлуатацію автономне повністю електричне судно Yara Birkeland, яке працює від батарей. За словами гендиректора групи Yara International Свейн Торе Хользетера, завдяки екологічному судну під час фідерних перевезень з Бревика до Європи скорочення викидів CO2 становило 11 тис. тонн на рік.

Бункерне паливо для контейнеровозу постачатиме Yara Clean Ammonia. Спільно з Azane Fuel Solutions зараз розробляється мережа бункерування аміаком для його доступності в портах Норвегії і, зрештою, у країнах Скандинавії.