AP Moller-Maersk A/S на тлі значного зниження фрахтових ставок та посилення конкуренції у сфері морських перевезень скорочує щонайменше 10 тис. робочих місць, повідомив CEO компанії Вінсент Клерк. Таким чином, перевізник розраховує заощадити 600 млн доларів.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Executive.

"Це 9% від усього штату. Компанія вже скоротила близько 6,5 тис. позицій", - сказав він.

Зазначається, що контейнерні лінії зіткнулися з різким падінням доходів після рекордних прибутків у 2021 та 2022 роках, коли високий попит на споживчі товари під час пандемії у поєднанні з обмеженою пропозицією судів призвів до зростання вартості фрахту. Цього року глобальне економічне зростання сповільнилося.

Фінансові показники Maersk за підсумками третього кварталу 2023 року знизилися щодо аналогічного періоду 2022 року у рази. При цьому перевізник заявив, що за підсумками року EBITDA буде близька до нижньої межі прогнозованого діапазону в 9,5-11 млрд доларів.

"Наша галузь стикається з новою нормою - попит знижується, ціни повернулися на історичний рівень, спостерігається інфляційний тиск на базові витрати. З літа ми спостерігаємо надлишок провізних потужностей у більшості регіонів. Цей фактор, ще й на тлі низьких темпів утилізації контейнеровозів та простою суден, спричиняє падіння фрахтових ставок. Враховуючи майбутні важкі часи, ми прискорили вжиття заходів щодо стримування витрат, щоб утримати наші фінансові показники", - сказав Клерк, заявивши також про скорочення капітальних витрат на 2023-2024 роки та перегляд програми зворотного викупу акцій на 2024 рік.

В аналітичному агентстві Citigroup зазначають, що швидше за все ці плани будуть сприйняті негативно. Ймовірно, аналітики знизять прогноз щодо прибутку Maersk у 2023 році до однозначної цифри. Maersk доведеться почекати, можливо, до 2025 року, перш ніж прибуток почне зростати.

У свою чергу, аналітики Goldman Sachs попереджають, що спад галузі буде глибшим і тривалішим, ніж очікує ринок.