З початку жовтня в експортному сполученні залізницею перевезено понад 790 тис. т зернових вантажів, із них майже 350 тис. т - у напрямку портів. Про це йшлося під час наради представників АТ "Укрзалізниця" та учасників зернового ринку.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.

Упродовж жовтня перевезення залізницею в експортному сполученні перевищили 790 тис. т. Із них 349 тис. т доправлено у напрямку портів, а 441 тис. т - до західних прикордонних переходів.

Позитивна динаміка пов’язана передусім із роботою тимчасового чорноморського коридору для експорту вантажів. Завдяки цьому зріс і обсяг вивантаження у портах Великої Одеси. Наразі він становить майже 450 вагонів на добу. Туди прямує понад 2300 вагонів із зерновими вантажами. У напрямку дунайських портів черга трохи менша - майже 2100 вагонів.

Водночас за останній тиждень на 10 вагонів на добу скоротилася передача зернових через західні прикордонні переходи. Наразі зернових і жмихів передається 475 вагонів на добу.

Складнощі зберігаються на українсько-румунському переході Вадул-Сірет - Дорнешти, куди прямують 1700 вагонів, із них понад 600 - із зерном.

Напружена ситуація і на польських стиках. Так, спостерігається значне накопичення жмихів, шротів та олій у напрямку переходу Ізов-Грубешув.

Як зауважив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" Валерій Ткачов, якщо ситуація найближчим часом не покращиться, УЗ доведеться або вводити відповідну конвенцію, або призупинити погодження планів.

Що ж до переходу Ягодин-Дорогуськ, то на нього рухається 1600 вагонів, половина з яких із зерновими вантажами. Днями відбулася нарада, де для поліпшення ситуації ухвалено рішення щодо запровадження жорсткого графіка передачі вагонів за залучення оператора інфраструктури Польщі.

Загалом у напрямку західних прикордонних переходів рухається майже 12 тис. 700 вагонів, із зерном з них - понад 2500 одиниць. Упродовж жовтня фіксується скорочення накопичення на майже 700 вагонів.