Через війну, яку росія веде в Україні, змінилася логістика контейнерних вантажів - доводиться долати довший шлях до портів. Також змін зазнала вантажна база.

Як пише ЦТС, про це в інтерв’ю Rail.insider розповів директор з розвитку мережі контейнерних терміналів компанії "Левада Карго", що входить до Групи "Лемтранс", Олександр Ткачук.

"Звичайно, шлях до порту став довшим, оскільки контейнери - це в основному про море. Також змінилася вантажна база, сьогодні це переважно чорні метали, зернові, олійні культури, шрот. На сьогодні доступними є шляхи до Гданська, Роттердама, Гамбурґа через сухопутні контейнерні термінали на західних переходах", - повідомив він.

"Після масштабного вторгнення змінився вектор руху вантажопотоку в контейнерах, насамперед у напрямку західних переходів. На сьогодні Гданськ став основним хабом для українських вантажів, які транспортуються в контейнерах на експорт та імпорт", - додав Ткачук.

Він також зауважив, що перевезення зерна у контейнерах наразі не є надто затребуваним: "У 2022 році перевезення зерна в контейнерах було поширеним явищем. Насамперед на хвилі паніки. Зараз ми не спостерігаємо високої частки обсягів перевезень зернових у контейнерах. Наразі це нішева історія, тобто в контейнері сьогодні везуть ячмінь, шрот, олію (у флексах)".

Серед факторів, які заважають розвитку контейнерних перевезень в Україні, топ-менеджер назвав, окрім війни і блокування портів, інфраструктурні обмеження на прикордонних переходах, вагонні черги, відсутність графіків для контейнерних потягів, проведення контролю на кордоні (фітосанітарного, митного) тощо.

Нагадаємо, раніше гендиректор Контейнерного терміналу "Мостиська" закликав представників АТ УЗ, а також польських залізничних операторів звернути увагу на важливість удосконалення процесу проходження контрольних процедур на кордонах, підвищення координації перевізного процесу з країнами ЄС, удосконалення технологічних процесів та ін. Такі кроки, на його переконання, могли б суттєво впливати на збільшення обсягів перевезень.