На борту балкерів Primus, Anna Theresa та Ocean Courtesy, які стали другим, третім і четвертим суднами, що скористалися тимчасовим коридором у Чорному морі, перевозиться понад 76 тис. т металопрокату виробництва комбінатів "Азовсталь", "Запоріжсталь", "Каметсталь" та "АрселорМіттал Кривий Ріг", а також 172 тис. т залізорудного концентрату, виробленого на ГЗК Групи "Метінвест".

Як пише ЦТС, про це повідомили в "Метінвест", додавши, що покупці оплатили ці вантажі ще до початку російського вторгнення.

В компанії вважають, що вихід згаданих суден з портів Одеса та Південний може означати можливість подальшого розблокування українських портів для всієї номенклатури експортних товарів.

"Це історична мить, перший крок до повного розблокування морського експорту для всієї номенклатури української продукції: добрив, металу, руди, продовольства, труб, обладнання тощо. А, значить, і до прискореного відновлення економіки України, що зазнала колосальних втрат, зокрема через протизаконну блокаду портів України з боку рф", - заявив керівник проектного офісу генерального директора Групи "Метінвест" Олександр Водовіз.

"Повне розблокування портів для всіх видів вантажів дасть змогу не лише повернути Україні статус морської держави, а й принесе українській економіці додаткові десятки мільярдів доларів валютної виручки на рік, державному бюджету - сотні мільярдів гривень додаткових податкових надходжень, а сотням тисяч українців - робочі місця та стабільні доходи до сімейного бюджету", - додав він.

В компанії відзначили, що провести судна тимчасовим коридором українському бізнесу вдалося завдяки спільним зусиллям Офісу президента, Міністерства інфраструктури, ВМС ЗСУ та інших причетних силових відомств України.

Нагадаємо, що встановлений навігаційним дорученням ВМС ЗСУ коридор першочергово використовується для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та Південний на момент повномасштабного вторгнення російської федерації. Проте можна припустити, що те, що такі судна будуть випускати першочергово, не означає, що іншим суднам в подальшому не можливо буде скористатися даним коридором.