Литовський морський кластер, що об'єднує морський бізнес і наукову спільноту країни, пропонує розглянути варіант доправлення українського зерна до порту Клайпеда річкою Німан.

Про це пише ЦТС з посиланням на Elevatorist.

Після виходу рф з угоди про експорт українського зерна через Чорне море, новими воротами для цього вантажу може стати Клайпедський порт, і при аналізі різних варіантів того, як зерно може потрапити до литовського портового міста, пропонується оцінити можливості використання для цього внутрішнього водного коридору, зокрема річки Німан.

Вже проведено роботу з аналізу таких можливостей, робляться зусилля щодо відродження вантажних річкових перевезень найбільшою річкою країни.

Перша баржа в Литві після відновлення незалежності, яка доставила вантажі з Клайпедського морського порту, пришвартувалася в порту Марвялі в Каунасі в 2019 році, і з того часу реалізовано цілу низку успішних логістичних проектів, судноплавний канал постійно модернізується.

"При транспортуванні українського зерна залізницею та його перевантаженні в Каунасі довелося б міняти колію або перевантажувати контейнер з одного потяга на інший один раз, а не двічі - це суттєво вплинуло б на економію витрат. Можна було б удосконалити потужності зберігання та перевалки зерна Linas Agro, які вже працюють на причалах Німану в Каунасі та Юрбаркасі. Також європейський досвід свідчить про те, що вантажоперевезення внутрішніми водними шляхами можуть бути на 30-40% дешевшими, ніж суходолом", - сказав очільник Клайпедської морської вантажної компанії Bega Лаймонас Римкус.

Завдяки розробленому в Литві проекту електричного штовхача барж зелений коридор внутрішніх водних шляхів забезпечить перевезення вантажів із нульовим рівнем викидів. За словами Лаймонаса Римкуса, будівництво європейської залізничної колії до Клайпеди є стратегічним завданням, але потребує часу.

"Включивши вже зараз свої внутрішні водні шляхи до транспортного ланцюжка, Литва могла б приймати в Клайпедському порту не лише українське зерно, яке сплавляється Німаном, а й інші вантажі. Відкриття можливості перевантажувати вантажі із залізничних вагонів і контейнерів у Каунасі та продовжувати перевезення вантажів річкою до Клайпеди підвищить привабливість нашого порту на ринку південного сходу Польщі. Завдяки розвиненому водному шляху, що наближає морські вантажні перевезення Клайпеди до цього регіону сусідньої країни приблизно на 100 км, ми стали б альтернативою портам Гданськ та Гдиня", - сказав він.