Технологічна компанія Yara Marine Technologies (YMT) спільно з партнерами за три роки завершила розробку напівавтономної системи планування рейсів на основі штучного інтелекту в рамках проекту Via Kaizen.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію YMT.

Реалізація проекту, який фінансувався шведською транспортною адміністрацією, розпочалася у серпні 2020 року. Його мета - залучення штучного інтелекту до забезпечення більш енергоефективного планування рейсів.

Щоб створити умови для цифровізації та автоматизації операцій на судні, дослідники застосували відразу кілька систем, у тому числі оптимізації витрати пального Yara Marine FuelOpt, для управління продуктивністю та підготовки звітів про судна Fleet Analytics та створення цифрової моделі суден Slipstream від Molflow.

У проекті було задіяно два реальні судна - морський автовоз PCTC (оператор UECC) і танкер-продуктовоз компанії Rederiet Stenersen. Результати показали успішну оптимізацію енергоефективності з урахуванням розрахункового часу прибуття. При цьому одне із двох суден продовжило використання системи.

Програма Via Kaizen підтвердила, що включення алгоритмів машинного навчання може призвести до більш точного прогнозування та оптимізації продуктивності. Проект також показав необхідність конструктивної співпраці між розробниками та користувачами технологій, а також між судноплавними компаніями та їх клієнтами.

Після завершення цього проекту шведська агенція з інновацій видала додаткове фінансування для подальшого вивчення.

Норвезька компанія Yara Marine (YMT) займається розробкою для морської галузі екологічних технологій. Є одним з найбільших у світі постачальників високоякісних скруберних систем, а також рішень для оптимізації витрати палива (FuelOpt та Fleet Analytics), електропостачання суден з берегових електростанцій, а також силової установки WindWings з використанням сили вітру.