Уряд Франції має намір ввести податок на рейси першого та бізнес-класу, щоб частково профінансувати реструктуризацію національного залізничного оператора SNCF. Новий збір має гарантувати надходження до бюджету до 100 млрд євро.
Про це пише ЦТС з посиланням на Rynek Lotniczy.
Авіаперевізник Air France протестує та зазначає, що Франція є "країною, яка вже оподатковує авіакомпанії найбільше". Представники місцевого авіапрому заявляють, що авіація не може фінансувати проблеми залізниці.
Міністерство транспорту Франції вважає, що положення про введення нового податку вже має бути включене в закон про бюджет на 2023 рік, який опрацювала Національна асамблея минулої осені. Французький уряд припускає, що податок на рейси у вищих класах гарантував би надходження до бюджету близько 100 млрд євро в 2023-2027 роках.
Крім того, Париж також розраховує повернути "кілька мільярдів" з податку на надприбутки концесіонерів національних автодоріг. Отримані кошти будуть спрямовані на реалізацію плану оздоровлення SNCF - державного залізничного оператора Франції. Реструктуризація залізниць має коштувати 100 млрд євро, саме стільки Париж хоче отримати, запровадивши податок на рейси першого та бізнес-класу.
Новий збір планують застосовувати з січня 2024 року, але розглядається більш рання дата.
Air France вважає, що кошти, зібрані в рамках податку, мають бути спрямовані "на декарбонізацію авіаційного сектора". Керівництво авіакомпанії попереджає, що в іншому випадку Air France "значно відстане від конкурентів і мета досягнення нульових викидів буде недосяжною".
В свою чергу флагманський оператор закликає уряд Франції прийняти закон про підтримку розвитку сталого виробництва авіаційного палива, щоб залишатися конкурентоспроможними під час проходження процесу декарбонізації. Зараз тонна SAF у Франції коштує п'ять тисяч євро. Для порівняння, авіакомпанії в США платять дві тисячі євро за тонну зеленого палива.