У Конгрес США внесено законопроект "Про безпеку та інспекцію портових кранів", який забороняє використання портових кранів китайського виробництва та вимагає перевірки на національну безпеку всіх кранів, що діють на даний момент.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Executive.

Згідно із законопроектом, усі американські порти, в яких працюють крани, щодо яких є підозри, що вони становлять загрозу національній безпеці, мають вивести їх з експлуатації.

Такі зміни до законодавства пропонується внести після того, як з'явилася інформація про те, що крани іноземного виробництва можуть використовуватись для стеження за операціями у портах.

Законопроект пройшов слухання у Підкомітеті внутрішньої безпеки з транспорту та морської безпеки Палати представників, у яких брали участь представники Берегової охорони США, Агентства кібербезпеки та захисту інфраструктури (CISA) та Управління транспортної безпеки.

"Я кілька років говорю про те, що в наших портах працюють крани в основному китайського виробництва. Мене особливо непокоїть використання китайських технологій та обладнання, а також надмірна залежність портової галузі від китайських кранів", - сказав голова комітету Карлос Гіменес.

Зазначається, що 70-80% кранів, що працюють у портах по всьому світу, з високою вантажопідйомністю побудовані китайською компанією ZPMC.

Як зазначив один із авторів законопроекту Джон Гараменді, щоб забезпечити безпеку стратегічно важливої портової інфраструктури, необхідно виробляти портові крани в США.

У тексті законопроекту йдеться про будь-які крани, зроблені "закордонним противником" та підключені до кіберсистеми порту в США.

Якщо закон ухвалять, всі крани перевірятимуть на наявність потенційних загроз національній безпеці. Крім того, портам заборонять експлуатувати крани іноземного виробництва, також їм доведеться протягом п'яти років відмовитися від іноземного програмного забезпечення.

Законопроектом передбачено, що протягом півроку після прийняття закону має бути проведена перевірка всіх портових кранів іноземного виробництва та їх сертифікація на предмет відсутності загрози для безпеки.