Зовнішня дебіторська заборгованість Білоруської залізниці зросла до 21 млн доларів.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.

Зауважується, що у 2023 рік Білоруська залізниця увійшла з чималою зовнішньою дебіторською заборгованістю, яка за два місяці 2023 зросла на 3,3 млн білоруських рублів (на 6,6%) і сягнула 52,7 млн рублів (приблизно 21 млн доларів).

Причиною зокрема є те, що залізничники Литви та Латвії, які виконують національні санкційні рішення та рішення Європейського Союзу, не здійснюють розрахунки з Білоруською залізницею за вантажні й пасажирські перевезення.

Зазначається, що в офіційному листуванні з АТ "Латвійська залізниця" є запевнення у погашенні заборгованості, проте АТ "Литовські залізниці" навіть не відповідають на офіційні звернення нелегітимних керівників.

Білоруська залізниця знаходить "лазівки" для взаєморозрахунків, застосовуючи механізми багатосторонніх угод про погашення заборгованості та використовуючи договори переведення боргу або поступки права вимоги через РЖД. І в березні 2023 року АТ "Латвійська залізниця" все ж таки виплатила Білоруській залізниці 2,9 млн рублів (1,1 млн доларів), АТ "Литовські залізниці" - 1,2 млн рублів (0,5 млн доларів).

Також білоруси намагаються використовувати альтернативні SWIFT системи передачі фінансових повідомлень, приймати оплати через інтернет-еквайринг і банківські термінали безпосередньо з валютних банківських карток контрагентів.

Окрім того, відомо, що до березня 2023 року прострочена зовнішня дебіторська заборгованість у всіх організаціях мінтрансу білорусі становила 76,3 млн рублів (30,5 млн доларів). Цей показник планується скоротити до 25–27 млн доларів, зокрема і внаслідок судових позовів до відповідних європейських органів.