В порту Роттердама в січні-березні 2023 року було оброблено 111,7 млн тонн вантажів, що на 1,5% менше, ніж за аналогічний період минулого року -  (у I кварталі 2022 року - 113,4 млн тонн), повідомляє у своєму звіті адміністрація порту, пише ЦТС.

Падіння обсягів відбулося в основному в сегменті контейнерних, Ro-Ro та інших генеральних вантажів. Одночасно у звітний період збільшилися обсяги перевалки нафтопродуктів, нафти, ЗПГ, залізняку та брухту, вугілля та сільськогосподарських вантажів.

Так, у І кварталі 2023 року перевалка наливних вантажів збільшилася на 5,6% порівняно з аналогічним періодом 2022 року, склавши 54,3 млн тонн. У цьому сегменті пропозиція нафти збільшилася на 3,2% - до 26,3 млн тонн.

Після введеного ембарго на імпорт російської нафти було поставлено більше нафти із США, Західної Африки та Близького Сходу. Транспортування на великі відстані потребувало використання супертанкерів, кількість заходів яких збільшилася: танкерів типорозміру VLCC, з яких було вивантажено нафту в порту, булр вдвічі більше (50 суден), ніж минулого року. Також, на 30% збільшилася кількість суднозаходів танкерів типорозміру Suezmax.

У першому кварталі перевалка нафтопродуктів збільшилася на 12% (+1,6 млн тонн) - до 15,1 млн тонн.

Також у звітний період збільшився на 14,3% перевалка ЗПГ - до 3 млн тонн. Зростання поставок ЗПГ відбувається переважно із США.

Сегмент насипних та навалочних вантажів показав у січні-березні зростання на 0,2% - до 17,9 млн тонн. Це, в основному, залізна руда та брухт, а також вугілля. Перевалка залізняку і брухту зросла на 10,1% - до 6,2 млн тонн. У I кварталі обсяг перевалки вугілля виріс на 26,3%, склавши 7,4 млн тонн.

У звітному періоді контейнерообіг порту знизився на 11,5% (у тоннах) до 31,5 млн тонн і на 11,6% (за обсягом) до 3,2 млн TEU.

Загальний обсяг перевалки в сегменті Ro-Ro і тарно-штучних вантажів знизився на 6% - до 7,9 млн тонн. Перевезення накатної техніки скоротилися на 2,2% порівняно з І кварталом 2022 року - до 6,6 млн тонн.