На полігоні в чеському Велімі розпочалися випробування першого високошвидкісного поїзда п'ятого покоління TGV M (Avelia Horizon). У них беруть участь фахівці компанії Alstom - виробника цього поїзда, а також SNCF Voyageurs - французького оператора пасажирських перевезень та SNCF Matériel - технічного департаменту Національного товариства залізниць Франції (SNCF).

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Поїзд пройде серію випробувань, у тому числі динамічних, зі швидкістю до 200 км/год при живленні від мережі постійного струму напругою 1500 і змінного напругою 25 кВ.

Буде проведено випробування гальмівної системи, на електромагнітну сумісність, а також на вібрацію та шумоізоляцію.

За інформацією SNCF, випробування поїзда TGV M завершаться влітку 2023 року, а його введення в експлуатацію заплановано на 2024 рік.

На даний момент SNCF замовило 115 поїздів Avelia Horizon, у тому числі 100 для перевезень у внутрішніх сполученнях та 15 - у міжнародних.

У поїзді TGV M - 740 місць для пасажирів, що на 20% більше, ніж у попередніх моделях. Завдяки застосуванню рекуперативного гальмування, зменшенню тертя в системі колесо-рейка за рахунок меншої маси рухомого складу та інших факторів економія енергії порівняно з поїздами попереднього покоління може досягти 20%, а скорочення викидів вуглекислого газу становитиме 32%.

За інформацією Alstom, 97% всіх компонентів цього рухомого складу є придатними для вторинної переробки. Поїзди цієї серії здатні розвивати максимальну швидкість 350 км/год.

Інвестиції Alstom у нові виробничі лінії, що використовуються для виготовлення TGV M, становили майже 50 млн євро.