АТ "Укрзалізниця" з 1 серпня змінила методику обрахування вагонної складової у вартості вантажоперевезень у вагонах власного парку по території України.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію компанії.

В УЗ пояснили, що раніше для обрахування вагонної складової у вартості перевезень вантажів вагонами УЗ використовувалась методика, за якою термін використання вагонів визначався діленням відстані перевезення на нормативну швидкість доставки вантажу. Зазначена нормативна швидкість багато років становить 200 км/добу для повагонних відправлень та 320 км/добу для маршрутних відправлень.

Разом з тим, в УЗ визнають, що останні 10 років фактична швидкість руху вагонів значно менша за нормативну швидкість.

Тому, як вважають в компанії, при застосуванні нормативної швидкості в розрахунку терміну використання вагонів кількість розрахованих діб використання вагона не відповідала дійсності.

Крім того, на ринку використання вантажних вагонів у цей же час діє інша методика, яка прив’язана до фактичної швидкості руху вагонів на різних маршрутах.

Тому УЗ прийняла рішення перейти на ринковий механізм обрахування вагонної складової вартості вантажних перевезень з урахуванням фактичної швидкості руху вагонів.

При цьому в "Укрзалізниці" відзначили, що в серпні вантажовласники відчують ріст вагонної складової у вартості перевезень вантажів вагонами компанії, адже фактично при розрахунку різко зросте кількість днів використання вагонів, а ставки плати залишаться на поточному рівні.

Проте надалі з підвищенням вартості використання вагонів "Укрзалізниці" очікується зменшення попиту на вагони компанії у поточному місяці, а за рахунок зменшення коефіцієнту утилізації вагонів нібито очікується зменшення ставок плати до ринкового рівня. 

В УЗ також стверджують, що нормативна швидкість доставки вантажів не змінюється й становить, як і раніше, 200/320 км/добу. 

Нагадаємо, що з 29 червня УЗ підвищила відразу на 70% тарифи на перевезення для вісх видів вантажів.