В середині липня будівельно-промислова група "Ковальська" заявила, що придбала низку компаній та обладнання для розвитку власного видобутку річкового піску на Дніпрі в Київській області та на Десні - в Чернігівській. У периметр угоди увійшли кар’єри з видобутку піску та необхідний річковий флот, зокрема самохідні й несамохідні баржі, буксири-штовхачі, плавкрани, обладнання для підводної розробки ґрунтів та завантаження на плавзасоби.
В бліц-інтерв'ю ЦТС генеральний директор компанії Сергій Пилипенко розповів навіщо компанії власний флот, де планують його ремонтувати та які бачать ризики в оперуванні суднами.
Чому було прийнято рішення зайнятися новим напрямом діяльності?
Розвиток власного видобутку піску є одним зі стратегічних напрямків Групи "Ковальська". Цей природний матеріал ми використовуємо у виробництві бетону та інших продуктах. Таким чином ми знижуємо залежність від зовнішніх постачальників і попереджаємо пов’язані з цим операційні ризики. Історично через свою специфіку ринок річкового піску в Україні часто пов’язаний з нелегальним видобутком, а для стабільного прозорого бізнесу такі ризики неприйнятні. Тому ми створили й інтегрували в Групу новий бізнес-напрям повного циклу з видобутку піску: родовище - видобуток - транспортування - перевалка.
На додачу до власних родовищ, ми придбали необхідну техніку, отримали всі дозволи для роботи на річкових кар’єрах.
Де саме плануєте працювати?
На руслі річок Десна в Чернігівській області та Дніпро - у Київській.
Який саме флот ви купили? Яка кількість суден та їхній вік?
Загалом придбали повний цикл обладнання та плавзасобів для видобутку, транспортування, вивантаження й складання річкового піску: один земснаряд; установку з гідроперевантаження; три несамохідні баржі (рудовози); одну самохідну баржу "Артма"; один буксир-штовхач; плавкран; навантажувач; ваговий комплекс та інше допоміжне устаткування.
У кого ви придбали флот і яка це сума інвестицій?
Сума угоди та інші юридичні деталі не розголошуються.
Де плануєте ремонтувати флот?
Дрібні ремонтні роботи та поточна технічна підтримка виконуватиметься власними ресурсами Групи. Водночас, у разі потреби, залучатимуться і спеціалізовані компанії з ремонту плавзасобів.
З якими терміналами плануєте працювати? Чи є плани щодо будівництва власних?
Ми вже маємо в управлінні три точки розвантаження в Києві та Чернігові, що дають можливість повністю реалізувати наший потенціал. Наразі цього достатньо.
Звідки братимете екіпажі для суден?
У штаті "Ковальської" формується окрема категорія працівників "річкового та морського транспорту" - персонал, який працює на річці, на воді: капітани суден, механіки суден тощо. Загалом новий підрозділ, що займатиметься видобутком і перевезенням річкового піску, сприятиме створенню приблизно 150 робочих місць.
Які ризики в оперуванні власним флотом ви бачите? Загалом, як оцінюєте на сьогоднішній день умови для розвитку річкового судноплавства?
Очевидний ризик - це все, що пов’язано з війною: руйнування, ринкова волатильність тощо. Але якщо говорити загалом, то розглядаємо нові виклики в контексті можливостей, які з’являються, а це - відбудова.
Читайте також Нові портові активи та більше автотранспорту: Як змінюється експортна логістика Kernel