На тлі функціонування українського морського коридору до портів Великої Одеси саме там стабілізується перевалка зернових вантажів, ставки фрахту та зменшується вартість страхування. Натомість, доцільність відправки зерна через Дунайські порти в цих умовах знижується.

Про це в колонці на ЦТС розповів директор та власник логістичної компанії TEUS Дмитро Казанін.

Він зауважив, що наразі ставки фрахту для барж, які працюють на Дунаї, вийшли вже на довоєнний рівень. Доставка до румунського порту Констанца починається від 10-12 доларів за тонну вантажу.

Щодо портів Великої Одеси, то, за його словами, зараз вартість перевалки там коливається від 15-16 доларів за прямим варіантом до 21-23 доларів у форматі роботи через склад.

"Різниця у майже 100 гривень на тонні між доставленням у порти Великої Одеси через залізницю та у порт Ізмаїл є відчутною. Для таких вантажів як кукурудза та пшениця така різниця у ставках може бути вирішальною з позиції економічної доцільності. Тим більш - у портах Дунаю є обмеження осадки для суден", - говорить експерт.

На його думку, частина вантажів все ж може залишатися у портах Дунаю. Це стосується нішевих культур - таких як, наприклад, просо. Подібні культури не відправляються великими партіями, а для маленьких партій підходять саме порти Дунаю. Також це, наприклад, шрот, добриво, мінеральні вантажі, яким не вистачає місця у портах Великої Одеси.

"Було б добре, якби для підтримки активної роботи портів Дунаю держава виступила регулятором… Наприклад, ситуація з їх конкурентоздатністю могла б суттєво змінитися в кращий бік, якби, приміром, "Укрзалізниця" запропонувала знижки на тарифи для доставлення в ці порти. Це могло б повернути вантажопотік на напрямок Ізмаїл. Щодо порту Рені, то треба мінімізувати транзит через територію Молдови, котрий на сьогодні складає 6-7 євро за тонну. Було б чудово його зменшити бодай до показника 1,5 євро за тонну для повернення економічної доцільності", - резюмував Казанін.