Зернова угода, хоча і відіграла позитивну роль на певному етапі, фактично, санкціонувала під егідою ООН морське ембарго з боку країни-агресора щодо України, дозволяючи росії в односторонньому порядку блокувати міжнародний морський шлях у Чорному морі. Тому потрібне не повернення до формату зернової угоди, а повне розблокування морських торгових шляхів у регіоні.

Як повідомляє ЦТС, про це пишуть у своєму дослідження експерти польського Інституту міжнародних відносин (PISM)  Даніель Шлєґовський та Марчін Пьотровський.

Для реалізації цієї мети необхідний комплекс заходів, як у вигляді зміцнення оборонних потужностей України, щоб захистити судноплавні шляхи та морські порти, так і спільні дії міжнародної коаліції по нейтралізації агресивних дій росії на морі, пишуть польські експерти.

Зокрема, потрібне ініціювання переговорів між зацікавленими державами та партнерами України щодо створення міжнародної "коаліції охочих" для захисту торговельних суден, які прямують до та з українських портів Чорного моря.

Також зазначається, що, у разі російських атак на торговельні судна, що прямують до (з) українських портів, або продовження ракетних атак на українську портову інфраструктуру, ЄС і США мають розглянути питання про поширення заборони на використання європейських портів на всі судна, що прямують до (з) росії, незалежно від свого прапора.

Нагадаємо, що 13 серпня російське міністерство оборони заявило про зупинку та нібито попереджувальний вогонь щодо турецького судна Sukru Okan, що прямувало до порту Ізмаїл.

У МЗС України у зв’язку з цим закликали міжнародну спільноту вжити рішучих заходів задля унеможливлення дій рф, які перешкоджають мирному проходженню суден в Чорному морі.

В МЗС підкреслили, що росія має бути позбавлена можливості блокувати міжнародні маршрути в Чорному морі, зокрема до українських морських портів.