Голова правління АТ "Укрзалізниця" Євген Лященко за підсумками зустрічі з представниками уряду Іспанії на чолі з заступником міністра зовнішньої торгівлі та інвестицій Сіану Мендесом повідомив, що компанія зацікавлена у співпраці з урядом та бізнесом Іспанії для подальшої розбудови та розвитку залізничної галузі України, зокрема в частині відновлення інфраструктури та євроінтеграції, пише ЦТС.

"Одне з основних завдань сьогодення, що стоїть перед нами, - масштабна інтеграція "Укрзалізниці" в європейську транспортну мережу, модернізація, оновлення, робота за європейськими стандартами. Саме тому ми дуже зацікавлені в обміні досвідом з іспанськими залізничниками, отриманні найкращих технологій та рішень у розбудові української залізниці в напрямку євроінтеграції", - сказав він. 

Іспанська та українські залізниці мають схожість у наявності колій з відмінною від стандартної європейської колії шириною, що створює бар’єри для інтеграції в єдину європейську залізничну мережу. За останні 30 років в Іспанії було створено паралельну мережу колій європейської ширини, а також безпечну систему зміни ширини колії Talgo для пасажирського рухомого складу. 

Під час зустрічі було презентовано можливості іспанських компаній, зокрема ADIF (державної публічної компанії, що керує залізничною інфраструктурою) та RENFE (державної залізничної мережі Іспанії), які розробили інноваційну систему зміни ширини колії для вантажних перевезень.

Сторони обговорили можливості співпраці щодо застосування іспанських розробок системи змінної ширини колії та запуску пілотного проекту у співпраці між іспанськими та українськими компаніями.  

"Впровадження такої інноваційної технології для рухомого складу УЗ дозволить українським вагонам з вантажами безперешкодно виїжджати на залізничні колії європейських країн без зміни візків чи перевантаження. Це дозволить значно розширити можливості залізничних перевезень України з ЄС", - йдеться в повідомленні. 

Важливим питанням зустрічі була також підтримка з боку Іспанії у відновлення інфраструктури, пошкодженої в результаті збройної агресії з боку росії від час війни, зокрема тягових підстанцій у Київській, Харківській та Донецькій областях. 

"Укрзалізниця" зацікавлена у співпраці з іспанськими компаніями, що мають сучасні інженерні рішення для відновлення залізничних електромереж та забезпечення сталої подачі електроенергії", - додав Лященко.

Серед перспективних напрямків співпраці з іспанською стороною, у яких зацікавлена "Укрзалізниця", - обмін знаннями та досвідом у технологіях систем зміни ширини колії, технологічна та технічна сумісність інфраструктури та рухомого складу, нормативно-правові вимоги ЄС в експлуатації та технічному обслуговуванні рухомого складу, розвиток високошвидкісних пасажирських перевезень, участь у програмах фінансування інфраструктурних проєктів, закупівлі матеріалів верхньої будови колії та потенційне залучення іспанських приватних інвестицій.

Нагадаємо, що в травні 2023 року представники "Укрзалізниці" під час міжнародної виставки Transport logistic 2023 у Мюнхені провели зустріч з керівництвом французької машинобудівної компанії Alstom, під час якої обговорили запровадження сучасних технологічних рішень для інтеграції вантажних залізничних перевезень в європейську систему. Зокрема, тоді йшлося про можливість інтеграції в Україні технологічної розробки іспанської компанії Tria - вагонних візків з розсувною системою для переходу з колії шириною 1435 мм на колію 1520 мм.