В Польщі, за даними Управління залізничного транспорту (UTK), рівень пунктуальності поїздів у 2022 році склав 88,6%, що на 1,49 процентних пункти менше, ніж у 2021 році. Дані минулого року показали погіршення не лише у порівнянні з 2021 роком, а й у порівнянні з попередніми роками. У 2022 році пунктуальність перевезень була на шість процентних пунктів нижче, ніж у 2020 році, та на 3,84 пункти нижче, ніж у 2019 році.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Warsaw.

Зважаючи на постійне зростання кількості пасажирів на залізницях, затримки поїздів стають досить серйозною проблемою. У 2022 році в Польщі було перевезено найбільшу кількість пасажирів за багато років - 342 млн людей, для чого задіяли понад 1,8 млн пасажирських поїздів.

Затримки переважно стосуються найбільшого пасажирського перевізника далекого прямування - PKP Intercity. За даними UTK, минулого року PKP IC посіла друге місце за пунктуальністю серед решти залізничних перевізників. Вона становила 66,6%, що означає, що у 2022 році третина поїздів PKP IC не прибула на станції вчасно.

Загальний час затримки поїздів PKP Intercity лише у березні 2022 року становив 348 023 хвилини. Крім березня, місяцями з найбільшою кількістю затримок понад 120 хвилин у перевізника PKP Intercity у 2022 році були липень (297 поїздів), серпень (269 поїздів), лютий (245 поїздів) та грудень (206 поїздів).

За даними UTK, існує кілька причин погіршення пунктуальності. Відомство наголошує, що минулий рік був справді важким у цьому відношенні - здебільшого через початок війни в Україні та необхідність забезпечити додаткові перевезення для кількох мільйонів біженців.

У першому кварталі 2022 року 91% поїздів прибули на кінцеву станцію вчасно. Тоді на пунктуальність вплинула зокрема ситуація 17 березня 2022 року, коли стався великий збій у системі управління поїздами, яку обслуговують місцеві центри управління (LCS). Збій продовжувався протягом 14 годин.

У період відпусток, тобто з червня до серпня, деякі затримки поїздів були викликані поганими погодними умовами. До цього додається збільшений пасажиропотік.

В останньому кварталі 2022 року причини затримок пасажирських поїздів були пов'язані із відмовами обладнання. Крім цього, зазначені такі причини: проблемний стан залізничної інфраструктури, проблеми з рухомим складом та несприятливі погодні умови.

Зазначається, що у ході опитування задоволеності пасажирів, проведеного компанією UTK, 79% респондентів вважають затримки поїздів на заваді розвитку цього виду транспорту. Проблеми з інформацією про затримки та скасування поїздів відзначила половина респондентів.