З бюджету штату Каліфорнія (США) на 2022/2023 фінансовий рік, який склав 307,9 млрд доларів - на потреби транспортної адміністрації California High-Speed ​​Rail Authority виділяється останній пакет у розмірі 4,2 ​​млрд доларів.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail Journal.

Із цих коштів 2 млрд доларів, ймовірно, буде призначено на будівництво північної ділянки Мерсед-Бейкерсфілд завдовжки 275 км високошвидкісної лінії Central Valley.

Одночасно із затвердженням цього бюджету сенатом і асамблеєю штату було підписано угоду, яка поклала край обговоренню, що тривало більше року, пов'язаному з розподілом цих 4,2 млрд доларів.

Невизначеність виникла у зв'язку з розбіжностями між губернатором штату, що підтримує варіант траси високошвидкісної лінії, що проходить Центральною долиною, яка зайнята в основному сільгоспугіддями, та членами Демократичної партії, які схилялися до варіанта спрямування коштів на вдосконалення транспортного обслуговування міських поселень.

Як зазначається, безпрецедентний профіцит бюджету штату Каліфорнія становить 97,5 млрд доларів і тепер відкриває можливості для реалізації обох пропозицій, зокрема, завершення будівництва високошвидкісної лінії Central Valley до 2030 року.

Для завершення будівництва ВСМ за межами Центральної долини, за оцінками, буде потрібно 23,8 млрд доларів.

Профіцит бюджету дозволяє владі штату спрямувати кошти у розмірі 3,65 млрд доларів на проекти, що реалізуються у затоці Сан-Франциско, де досі фінансові можливості також були обмежені.

Це насамперед електрифікація лінії мережі Caltrain між Сан-Франциско та Сан-Хосе, а також продовження лінії системи швидкісного рейкового транспорту Bay Area Rapid Transit (BART) до центральної частини Сан-Хосе.