Українська зернова асоціація в рамках роботи над розширенням можливостей для українського експорту зерна, пропонує організувати якірну стоянку для рейдової перевалки в територіальних водах Румунії, пише ЦТС

"Організація такого роду перевалки з барж із зерном на великі судна типу Panamax дозволить значно збільшити пропускну здатність Дунайського шляху для експорту українського зерна. За попередніми оцінками дунайські порти України можуть вдвічі збільшити експорт зерна завдяки цьому рішенню", - йдеться в повідомленні. 

Зазначається, що президент УЗА Микола Горбачьов взяв участь в зустрічі в рамках Дунайського кластеру щодо розширення транспортних можливостей Дунайського шляху.

Зустріч організована керівником групи Транспортних мереж Генерального Директорату мобільності та транспорту Єврокомісії Аланом Бароном і в ній взяли участь представники України, Румунії, Молдови та інших країн ЄС, зокрема міністри транспорту та керівники залізничних компаній.

В рамках зустрічі попередньо обговорили можливість розведення заходу та виходу з українських дунайських портів - баржі заходитимуть під завантаження через українське гирло Бистре, а виходитимуть в Чорне море через румунський Сулінський канал.

Також обговорювалась можливість використання більших суден, які могли б проходити Сулінським каналом, зокрема було протестовано рух судна дедвейтом 24 000 тон.

В УЗА вважають, що завдяки такому рішенню швидко збільшиться обсяг експорту через відсутність обмежень на розмір суден та їх осадку, відсутність черг на швартування, а також з'явиться можливість формування партій зерна для перевалки одразу із кількох дунайських портів.

Окрім того, румунська сторона одночасно збільшить для себе доходи від портових зборів та розвантажить безпосередньо свої порти, оскільки зерновози не будуть потребувати причалу.