51102509_2040221016060231_7759686240810565632_n

Дороги

В Еквадорі розгалужена мережа доріг гарної якості. Є ділянки як з асфальту, так і з бетону. У горах трапляється бруківка. Звичайно є "проблемні" ділянки. В основному, зруйновані частини доріг через вплив опадів, але про наявність таких місць завжди попереджають дорожні знаки. У горах частими є зсуви каміння та ґрунту на дороги. Тумани та хмари (в горах середні висота 3000-4000 м над рівнем моря) впливають на видимість, проте гарна розмітка і дорожні знаки допомагають водіям орієнтуватися. Розмітка є надважливою частиною дороги, особливо в нічний час та у складних погодних умовах, про що завжди забувають в нашій країні.

51375768_2044187485663584_6768636362758291456_n

Ще існує така особливість, як "лежачі поліцейські". Вони високі та їх багато. Проблема в тому, що "лежачі поліцейські" можуть бути саморобними, без сповіщення або кольорового виділення. Саморобні пристрої роблять торгівці біля власних магазинчиків. Небезпечна та неприємна штука для неуважного мотоцикліста чи автомобіліста.

На дорозі - засилля пікапів. У містечках пікап також виконує функцію маршрутного таксі. Небезпечними є автобуси, які здійснюють міжміські перевезення. Автобуси рухаються з величезною швидкістю, зупиняються де їм заманеться. У автобусних перевезеннях шалена конкуренція. Поїздка автобусом на відстань до ста кілометрів може коштувати пару баксів.

IMG-0169  

Заправки

На заправках - два види бензину та дизель. Вартість бензину "Екстра" - біля 1,8 долара за галон, "Супер" - 2,9 долара за галон. Галон вміщає 3,7 літра пального. Наливає пальне заправник, він же й проводить розрахунок на місці. Це дуже круто, що не потрібно стояти в черзі за людьми, які приходять на заправку за кавою та хот-догами. Проте, існують недоліки: майже неможливо розрахуватись карткою чи 50-100 доларовою купюрою. Магазини на території заправки торгують в основному водами, пивом, снеками та морозивом. У місцевих вони не сильно користуються популярністю. Туалети безкоштовні, але туалетний папір продається окремо через спеціальні автомати. До еквадорських доріг та українські заправні комплекси (з окремим розрахунком за пальне) - мрія мототуриста.

50951984_2036835246398808_2738546374281789440_n  

Вантажні перевезення

Вантажівки в Еквадорі - в американському стилі - з великими капотами. Видно, що возять багато. Навантаження на вісь у них більше, ніж у нас - на мостах стоять обмеження в 25т чи 48 т.  Возять, в основному, нафту та бензин в цистернах, фрукти та овочі - в контейнерах. На дорогах багато самоскидів. 

Експорт фруктів, какао, кави, морепродуктів здійснюється, в основному, морем.  Ближче до портів трафік ускладнюється - безліч маленьких вантажівок та пікапів, котрі везуть вантажі в порт. Але швидкісного режиму, в основному, всі притримуються. Цьому сприяє і велика кількість поліцейських радарів.

Великий порт є в місті Гуаякиль і трошки менший північніше - в місті Манта. В основному, в портах стоять контейнеровози, знову ж таки, основна причина в тому, що багато фруктів та овочів відправляється на експорт.

51786747_2039773449438321_7225959219101433856_n  

Залізниця

Залізниця в Еквадорі не розвинута. На півночі країни на карті позначені залізничні шляхи, але проїжджаючи, їх не бачив. В часи, коли в Еквадорі добували каміння, руду, у них була вузькоколійка, щоб возити ці вантажі, але зараз там нічого немає. Через Еквадор пролягає Панамериканське шосе, і в долинах ходить кілька пасажирських вагонів. В основному населення користується автобусами.

quito6578LF-620x350  

Аеропорт

Аеропорт Кіто знаходиться за містом на відстані близько 30 км. Є офіційні таксі і неофіційні. На офіційному жовтому таксі доїхати до міста коштує 25 доларів. Міжнародний пасажирський авіатермінал в Еквадорі, мабуть, найчистіший у світі, але в той же час є досить дорогим. Замотати один чемодан коштує 15 доларів. Дьюті-фрі теж дуже дорогий. Я дорожчого ще не зустрічав.  Термінал по розмірам приблизно такий самий, як наш термінал D в Борисполі, але більш затишний. І чітко видно, що все вичищено для міжнародних рейсів, можливо, навіть занадто. Навколо міжнародного аеропорту багато вантажних терміналів і помітно, що добре розвинуті вантажні перевезення. В самому міжнародному аеропорті пасажиропотік невеликий, але багато терміналів по дорозі якраз вантажних і це не дивно - як вже було сказано, Еквадор відправляє на експорт багато фруктів та овочів, а також квітів, які вимагають швидкої логістики. Наприклад, більше половини імпортованих роз, що продаються в Україні, доставляються саме з Еквадору.

Більше про Еквадор з точки зору мототуриста читайте тут.