"Про це заявив заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань. "На мою думку, бетонна дорога повинна з'єднати всі діючі в Україні 13 портів від Рені до Маріуполя", - зазначив заступник міністра".

59f11d515c6dd5d121b61b31c20a374c  

Ця заява викликала дискусію, чи справді проект потрібен і, що возити між портами. Проект кільцевої дороги навколо Чорного моря був розроблений ОЧЕС, однак з конфліктом на Донбасі певним чином втратив актуальність. На мою думку, в цих умовах Одеса має стати міжнародним хабом:

- автодорога, що через пором Орлівка-Ісакча виводить вантажі та пасажирів на Румунію та Болгарію;

- авіасполучення з Львовом, Дніпром та Харковом напряму, а не через Київ;

- будівництво залізниці між Рені та Ізмаїлом та південний експрес Рені-Одеса-Маріуполь.

Ці проекти вартістю 1,5 млрд євро співвідносні з проектом автобану Гданськ-Одеса, що складає 1,8 млрд євро та зможуть з’єднати міжнародні транспортні коридори з Заходу на Південь. Необхідно нагадати, що зараз транспортна логістика передбачає рух вантажів від кордону з ЄС до портів Чорного моря.

Ми відкриємо весною 2018 року поромну переправу через Дунай, що скоротить час перетину кордону з 2 годин до 15 хв. Вартість будівництва 15 млн євро. Подивимося на трафік вантажного і пасажирського транспорту (до курортів Болгарії з Одеси час займатиме 5 годин) та весною 2020 року почнемо переговори з Румунією щодо будівництва мосту через Дунай. 

Орловка  

"Довгань нагадав, що зараз в міністерстві обговорюється проект будівництва бетонної дороги Одеса-Миколаїв-Херсон. "Ми вже почали готувати проекти: це бетонна дорога першої категорії, яка з'єднає порти Великої Одеси - Чорноморськ-Одеса-Южний-Миколаївський порт і Херсонський порт. Це близько 150 км, чотири смуги і відсутність обмежень по вазі фур. Власне, це ідеальне рішення питання логістики в портах", - повідомив він. За його словами, на будівництво бетонної дороги між Одесою і Херсоном необхідно близько 150-200 млн доларів. Цю суму планується залучити шляхом позики у Ексімбанку Китаю. Будівництво цієї магістралі має розпочатися у 2018 році і триватиме близько півтора року. "Думаю, що з 2018 року МІУ запустить будівництво бетонної дороги, яка з'єднає порти", - заявив Довгань.

Також заступник міністра зазначив, що бетонні дороги в 1,5 рази дорожче асфальтних. До того ж, в Україні дуже мало підрядників, які можуть їх будувати".

З цього приводу відзначу, що Державним агентством автомобільних доріг України підписано Меморандум про співпрацю із китайською компанією CRBC (China Road and Bridge Corporation) у питанні реалізації проекту реконструкції дороги М-14/Е-58 Одеса-Миколаїв-Херсон. Проект реконструкції дороги передбачає її розширення до 4 смуг та створення об’їзду міста Миколаїв. Загальна протяжність дороги становитиме близько 200 км.

Славомір Новак, керівник "Укравтодору" заявляв: "Реконструйована дорога поєднає найбільші порти України - Одесу, Миколаїв, Херсон, на долю яких припадає до 80% усіх вантажів країни. Якісні дороги між портами та належна інфраструктура - запорука економічного розвитку не тільки цього регіону, але й країни в цілому. Так, за попередніми розрахунками, будівництво цієї дороги може стимулювати зростання ВВП України на 1,5-2%. Дороги - це артерії економіки, тому реалізація цього проекту є надважливим завданням для її розвитку".

Дорога поєднає три великі обласні центри, що дозволить понад 2,5 млн громадян цих міст та населених пунктів, що знаходяться уздовж дороги, скоротити час проїзду, зокрема, по дорозі Миколаїв-Херсон до 30 хвилин на кожній поїздці, Одеса-Миколаїв до 1 години 10 хвилин.

Меморандум про співпрацю передбачає підготовку техніко-економічного обґрунтування та створення проектних рішень по реконструкції дороги. Після завершення цього етапу можливе підписання угоди про надання кредиту для реалізації цього проекту одним із державних банків КНР та залучення для виконання робіт провідних компаній світу, що спеціалізуються на будівництві доріг.