"Укрзалізниця" планує відмовитись від системи перехресного субсидування, коли за рахунок вантажних перевезень фінансувалися нерентабельні пасажирські перевезення. Про це повідомили глава уряду Юлія Свириденко та голова правління АТ УЗ Олександр Перцовський.
Про це пише ЦТС з посиланням на Главком.
Держава готується надати фінансову допомогу держкомпанії на суму 13 млрд грн у 2025 році та до 16 млрд у 2026 році.
УЗ також шукатиме резерви всередині компанії (продаж брухту, реформа структури компанії та позбавлення непрофільних активів).
За словами Перцовського, нині УЗ не має ресурсів "балансувати пасажирку".
"Мінімально 16 млрд потрібні для того, аби не підвищувати пасажирські тарифи соціального сегмента і платити зарплати працівникам", - зауважив керівник компанії.
Нагадаємо, раніше Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) та Американська Торговельна Палата закликали Уряд передбачити у бюджеті-2026 компенсацію для "Укрзалізниці" за збиткові пасажирські перевезення. На думку бізнес-асоціацій, нинішній підхід до фінансування пасажирських перевезень через крос-субсидування суперечить європейській практиці, є неефективним і шкідливим для розвитку галузі. Така модель перекладає фінансове навантаження на вантажовласників, знижуючи їхню конкурентоспроможність і стримуючи обсяги вантажних перевезень.
Читайте також: "Укрзалізниця" потребує бюджетної підтримки: консолідована позиція


