Китай оголосив про введення спеціального портового збору для пов'язаних зі США суден, який набуде чинності одночасно з американськими для китайських суден, пише ЦТС.
З лінійних операторів збори торкнуться суден Matson, Maersk Line, APL.
Міністерство транспорту КНР заявило, що новий спеціальний збір запроваджується у відповідь на аналогічні заходи, вжиті США.
Збори запроваджуються з 14 жовтня поточного року щодо: суден, що належать компаніям, організаціям чи фізичним особам, зареєстрованим у США; суден, в оперуванні у компаній, організацій або фізичних осіб, зареєстрованих у США; також до категорій вище відносяться судна у власності або оперуванні у компаній, у яких американські юридичні чи фізичні особи прямо чи опосередковано володіють 25% і більше часткою капіталу, прав голосу чи місць у раді директорів; суден під прапором США; суден, побудованих на території США.
Так само, як і американські збори, китайські стягуватимуться за рейс, тобто при заході судна до кількох портів лише в першому порту заходу, і лише за перші п'ять рейсів протягом року.
На перші півроку сума збору встановлюється 400 юанів (56 доларів) за тонну нетто-тоннажу - це більш ніж удвічі перевищує суму зборів для китайських суден у США (23 долари за NT). І протягом 2,5 років розмір збору буде поетапно збільшено майже втричі – до 1120 юанів (157 доларів за NT) із квітня 2028 року.


