Адміністрація президента США Дональда Трампа минулої п’ятниці виступила із заявою, в якій пригрозила санкціями по відношенню до країн, які проголосують за майбутню програму нульового рівня викидів (Net Zero Framework, NZF) - глобальний план скорочення викидів парникових газів у сфері судноплавства, що просувається Міжнародною морською організацією (ІМО).
Як пише ЦТС з посиланням на Splash, у спільній заяві державний секретар США Марко Рубіо та міністр транспорту Шон Даффі заявили, що країни, які підтримують план декарбонізації ІМО, можуть зіткнутися із заборонами на вхід до портів Сполучених Штатів, візовими обмеженнями для моряків, штрафними зборами щодо суден і навіть санкціями проти урядовців, яких вважатимуть такими, що "спонсорують кліматичну політику, що керується активістами".
"Адміністрація однозначно відхиляє цю пропозицію, подану до ІМО, і не потерпить жодних дій, які можуть збільшити витрати для наших громадян, постачальників енергії, судноплавних компаній та їхніх клієнтів", - йдеться у заяві.
Чиновники Трампа назвали програму чистих викидів IMO "неоколоніальним експортом глобальних кліматичних норм під керівництвом Європи" та попередили, що якщо її прийняти, вона фактично створить "перший глобальний податок на викиди вуглецю".
Як зазначають експерти морської галузі, це надзвичайне втручання з боку керівництва США у роботу IMO і світової галузі судноплавства.
Хоча проект рамкової програми ІМО має широку підтримку європейських країн, держав островів Тихого океану та основних лінійних перевізників, цей крок США все ще може не врахувплинути на голосування Комітету з захисту морського середовища (MEPC) цього тижня в Лондоні.
Зі свого боку, ЄС залишається непохитним у своїй підтримці даної ініціативи.
"ЄС підтримує амбітні глобальні заходи на рівні Міжнародної морської організації (ІМО) з метою декарбонізації судноплавного сектору та забезпечення рівних умов гри на глобальному рівні. ЄС розглядає Рамкову програму щодо нульових викидів як важливу віху та закликає до її прийняття на ІМО наступного тижня", - заявив у п’ятницю Генеральний директорат з питань мобільності та транспорту, додавши, що після можливого прийняття NZF Європейська Комісія перегляне відповідні чинні правила ЄС.


