На світовому ринку транспортних послуг, включаючи перевезення морським транспортом, після активного зростання, що спостерігалося у першому півріччі, відзначені ознаки охолодження. Зростання транспортних послуг у всьому світі сповільниться: з 4,5% у 2024 році до 2,5% у поточному, а у 2026 році прогнозується зростання у 1,8%. Такі статистичні дані наведено у доповіді Світової організації торгівлі (СОТ) про міжнародну торгівлю та прогноз розвитку, пише ЦТС.

У першому півріччі 2025 року обсяг світової торгівлі товарами збільшився на 4,9% порівняно з аналогічним періодом 2024 року, а у вартісному - на 6%.

Попит на морські перевезення тимчасово підтримали активний імпорт у Північній Америці напередодні підвищення тарифів та накопичення товарних запасів.

Однак у другому півріччі, за оцінкою СОТ, очікується зниження обсягів відвантажень у зв'язку із скороченням складських запасів та ослабленням ділової активності.

Як зазначають експерти організації, підвищення ставок ввізного мита та зростання цін на комплектуючі вже відображаються на транспортних витратах та логістичних ланцюжках поставок.

Введення нових тарифів може призвести до скорочення обсягів перевезень та зростання витрат, особливо у сегментах, що залежать від коливань ставок морського фрахту.

Згідно з прогнозом СОТ, до кінця 2025 року уповільнення світового товарообігу та скорочення обсягів імпорту в Північній Америці та Європі призведуть до зниження завантаження морського флоту та можливого впливу на фрахтові ставки.

У той же час в Азії та Африці очікується більш стійка динаміка перевезень завдяки зростанню внутрішнього попиту в цих регіонах та розвитку регіональних маршрутів.

Проте у доповіді СОТ зазначається, що середньострокові перспективи залишаються відносно стабільними. Зростання постачання обладнання для активізації впровадження ШІ та розвиток цифрової інфраструктури продовжать надавати підтримку попиту на перевезення контейнерних та генеральних вантажів, що може частково компенсувати негативний вплив торговельних обмежень у наступному році.