Прикордонно-митна служба США (US CBP) опублікувала роз'яснення щодо сплати нових зборів із суден, які мають відношення до Китаю, що набирають чинності з 14 жовтня і є частиною боротьби США за скорочення залежності від суден китайського виробництва та розвитку власного суднобудування, пише ЦТС.

У повідомленні US CBP сказано, що спеціальні збори з суден поширюються на три категорії: ті, що знаходяться у прямій власності або управлінні китайських судноплавних компаній; на судна, збудовані на китайських верфях незалежно від власника; на всі іноземні морські автомобілевози, включаючи судна Ro-Ro.

Збори вводяться "відповідно до повідомлення Федерального реєстру (FRN) "Сповістка про кроки та запропоновані заходи в рамках розслідування (Розділ 301) щодо дій Китаю у сфері морського судноплавства, логістики та суднобудування для досягнення домінування" від 17 квітня 2025 року, 2 II та III встановлюють нові збори для суден, що належать, експлуатуються або побудовані в Китаї, а також для всіх суден для перевезення транспортних засобів іноземного виробництва".

Відомство уточнює, що тягар визначення того, чи судно підлягає сплаті збору, покладається на оператора, а не на прикордонно-митну службу.

Танкери для перевезення зрідженого газу (ЗПГ танкери) звільняються від сплати таких зборів.

Щодо сум зборів у документі зазначено, що для суден у китайській власності або управлінні встановлено збір у розмірі 50 доларів за нетто-тонну. З 17 квітня 2026 року цю суму буде підвищено до 80 доларів, з подальшим підвищенням її щорічно (до 2028 р.) - до 110 доларів та 140 доларів. Платіж стягується за кожен захід (рейс) судна до порту, але не більше 5 рейсів на рік.

Для суден, побудованих на китайських верфях, збір розраховується по більшій із двох величин: 18 доларів за нетто-тонну або 120 доларів за вивантажений контейнер із судна китайського будівництва.

До 2028 року ці ставки збільшаться до 33 доларів та 250 доларів відповідно. У цьому випадку також стягнення збору обмежено п'ятьма рейсами судна на рік.

При цьому US CBP уточнює, що від виплати зборів звільняються окремі категорії суден - наприклад, судна, що беруть участь у програмах MSP/TSP, що заходять у порт порожніми, судна місткістю до 4 тис. TEU або дедвейтом 55 тис. тонн, спеціалізовані танкери-хімовози та судна, що працюють на Великих озерах США.

Для іноземних морських автомобілевозів та Ro-Ro суден (Додаток III) ставку встановлено на рівні 14 доларів за нетто-тонну.

Оператори флоту повинні самостійно розрахувати суму збору і, заповнивши форму US CBP, зробити оплату через портал міністерства фінансів США. Відомство рекомендує перераховувати платіж не пізніше ніж за три дні до прибуття до порту США.

Якщо судно прибуває без підтвердженої оплати, CBP може заборонити вантажно-розвантажувальні операції та затримати видачу дозволу на вихід із порту до надання доказів сплати.