За збереження нинішньої кількості суднозаходів до американських портів сукупні витрати найбільших лінійних судноплавних компаній у 2026 році на виплату спеціальних зборів можуть становити 3,2 млрд доларів. Такий прогноз дає в аналітичному огляді компанія Alphaliner, пише ЦТС.

Нагадаємо, збори в портах США почнуть стягуватися з 14 жовтня 2025 з певних суден. Цю ініціативу запропоновано Управлінням торгового представника США (USTR), яке заявляло, що її метою є "зниження домінування Китаю та відновлення американського суднобудування".

Відповідно до розділу 301 торговельного законодавства США, з судна, що заходить у порти США і належить китайським судноплавним компаніям або експлуатується ними, стягуватиметься фіксований збір у розмірі 80 доларів з нетто-тоннажу за рейс до США і не більше п'яти разів на рік.

Для судноплавних компаній, які не пов'язані з Китаєм, але використовують суди, що побудовані на китайських верфях, передбачені на вибір дві ставки зборів: 23 долара з нетто-тоннажу або 154 долара з TEU. У цьому випадку стягнення таких зборів також обмежено п'ятьма рейсами на рік.

За оцінкою Alphaliner, з дев'яти найбільших контейнерних перевізників найбільші витрати понесе китайська COSCO Shipping Group - близько 1,53 млрд доларів - 335 млн доларів.

Додаткові витрати понесуть і оператори, що експлуатують судна, побудовані на верфях у Китаї: для CMA CGM ця сума становитиме 50 млн доларів, для швейцарської MSC - 73 млн доларів, а для Yang Ming Marine Transport - 48 млн доларів. Датська компанія, що бере участь у Hapag-Lloyd у партнерській мережі Gemini Moller - Maersk, може, за оцінкою Alphaliner, заплатити 17,5 млн доларів, а Hapag-Lloyd - 105 млн доларів, в основному за судна, що перебувають у власності китайських компаній.