Після 308-денної антарктичної місії та капітального ремонту криголам берегової охорони США Polar Star (WAGB 10) повернувся до Сієтла.
Під час цієї подорожі було виконано розгортання щорічної програми в рамках операції Deep Freeze в Антарктиді, а також пройдено значний етап технічного обслуговування в сухому доку острова Маре у Вальєхо (Каліфорнія), повідомляє ЦТС із посиланням на FAN.
Комплексна п'ятирічна програма продовження терміну служби мала вирішальне значення для покращення криголамних можливостей країни. Капітан Джефф Раснейк, який командує Polar Star, наголосив на давній службі судна: "Воно зіткнулося з численними викликами протягом останніх п'ятдесяти років. Завершення масштабного проекту технічного обслуговування є ключовим кроком до забезпечення працездатності Polar Star на довгі роки".
Останній етап програми технічного обслуговування судна розпочали в березні 2024 року. Він тривав 175 днів та потребував інвестицій у розмірі 12,7 мільйона доларів. У рамках ключової модернізації було виконано заміну гіроскопічних ретрансляторів та допоміжних насосів, а також реконструкцію систем опалення, вентиляції та кондиціонування повітря.
Додаткові критичні роботи включали обслуговування центрального вала, заміну всіх трьох гвинтів та оновлення поверхонь палуб на обох кінцях корабля.
Час повернення Polar Star є особливо важливим, з огляду на зростання стратегічної напруженості в арктичних водах. Особливо - на збільшення морської активності Китаю поблизу північного узбережжя Аляски на тлі зростання присутності Росії.
Зовсім недавно два китайські дослідницькі судна були помічені біля узбережжя Аляски, за 265 миль на північний захід від Утчіагвіка. Вони були частиною більшої групи, що діяла в цих водах. Берегова охорона відреагувала, розгорнувши корабель USCGC Healy (WAGB-20) для спостереження за цими суднами за допомогою літаків авіабази Kodiak.
Нині берегова охорона США експлуатує три океанські криголами: важкий Polar Star для антарктичних місій та два середні судна - USCGC Healy, що спеціалізуються на арктичних дослідженнях. Нещодавно введений в експлуатацію також USCGC Storis, що дозволяє кільком суднам одночасно працювати в крижаних умовах вперше за багато років.
Незважаючи на те, що Polar Star був введений в експлуатацію ще в 1976 році, він є одним з найпотужніших неатомних криголамів у світі, маючи потужність до 75 000 кінських сил на валу.
Нині в США розробляють плани і на нові катери. Однак, знадобиться щонайменше ще п'ять років, перш ніж ми побачимо будь-які нові доповнення. Такі як, наприклад, перший полярний катер безпеки, який зараз будується в Міссісіпі.


