На верфі Royal Niestern Sander у Нідерландах 14 травня 2025 року відбулася церемонія спуску на воду танкера Carbon Destroyer 1 для перевезення зрідженого вуглекислого газу (LCO2) з берегового сховища в Данії на морську платформу в Північному морі.

Про це пише ЦТС з посиланням на INEOS.

Суднобудівний проект здійснюється спільно компаніями INEOS Energy та Royal Wagenborg.

Цей тип судна для транспортування CO2 вперше збудовано на європейських суднобудівних потужностях у рамках реалізації проекту Greensand.

Це перший етап створення в ЄС ланцюжка вартості для систем уловлювання та зберігання двоокису вуглецю (CCS).

Судно Carbon Destroyer 1 побудовано на основі проекту багатофункціональних суден серії EasyMax, розробленого спільно Royal Wagenborg та Royal Niestern Sander та пристосованого для транспортування CO₂ під тиском та при низьких температурах.

За планами судно буде повністю готове до експлуатації до кінця 2025 або початку 2026 року, коли за проектом Greensand розпочнуть регулярні операції з комерційного зберігання CO₂.

У порту Есб'єрг в даний час в рамках проекту Greensand ведеться будівництво нового берегового терміналу, що складається з шести великих резервуарів і необхідної інфраструктури для приймання з автоцистерн, зберігання та відвантаження LCO₂ на нове судно, яке курсуватиме між датським терміналом в порту Есбьєрг і постійним місцем зберігання Північного моря. Там вуглекислий газ закачуватиметься у виснажені нафтогазоносні пласти на глибині 1,8 км нижче за рівень дна моря.