Більшість керівників транспортних компаній в Європі очікують, що інвестиції в залізничний сектор протягом наступних двох років зростуть. Розраховують також на збільшення витрат у сфері електромобільності. І ці очікування є найвищими, порівняно з будь-якими іншими регіонами світу.
Про це свідчать результати опитування "Перспективи розвитку транспортної інфраструктури на 2025 рік", проведеного австралійською технологічною компанією Ansarada, передає ЦТС із посиланням на Dispo.
У опитуванні, яке аналізує глобальні інвестиції та діяльність із закупівель у транспортному секторі, взяли участь 150 керівників з Європи, Північної та Південної Америки та Азіатсько-Тихоокеанського регіону. Дані проведеного дослідження засвідчили, що на даний момент Європа є найактивнішим регіоном у світі, коли йдеться про розширення, модернізацію та торгівлю транспортною інфраструктурою.
П’ять із десяти найбільших інфраструктурних угод у 2024 році відбулися саме в Європі. Найважливішу з них підписала Німеччина - продаж логістичного гіганта DB Schenker за 16,41 млрд доларів. І ця подія підкреслює роль Європи в міжнародній конкуренції за інвестиції в транспортну інфраструктуру. Окрім Німеччини, крупні контракти також були підписані Великою Британією, Угорщиною, Данією та Грецією.
Опитування засвідчує, що регіон чітко позиціонує себе стратегічно - з акцентом на стійкість, цифровізацію та модернізацію. Залізничний транспорт і електромобільність, зокрема, вважаються ключовими сферами інвестування, що керується такими політичними ініціативами, як Європейська зелена угода та стратегія TEN-T.
Водночас, висвітлюються структурні проблеми, з якими стикаються гравці на ринку інфраструктури. Майже половина респондентів серед основних перешкод називає постійно високі процентні ставки та важкий доступ до варіантів фінансування. Крім того, компанії борються з внутрішньою неефективністю: 35 відсотків оцінили свій останній тендер як неефективний, і, незважаючи на зростаючу складність великомасштабних проектів, 83 відсотки організацій все ще працюють з електронною поштою та електронними таблицями, навіть якщо вже використовуються спеціалізовані програмні рішення.