Частину вантажів, які рухаються коридором Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ), що з'єднує Китай з Європою, планується спрямувати через Україну, повідомив директор з комерційної роботи та логістики АТ "Укрзалізниця" Тимофій Мураховський на засіданні Офісу експортерів.
Про це пише ЦТС із посиланням на Інтерфакс-Україна.
За його словами, УЗ вже півроку задіяна в проєкті. Як один з кроків щодо його реалізації - планується зареєструвати в Казахстані компанію UZ Cargo East. При цьому буде задіяно пороми "Герої Плевни" і "Герої Шипки", які УЗ планувала передати Фонду держмайна України як непрофільні активи.
"Відбулося засідання наглядової ради, на якій було погоджено створення нової юридичної особи UZ Cargo East в Казахстані. Це підприємство для роботи по серединному коридору з Китаю до Європи через Україну", - розповів Мураховський.
За його словами, розглядається, що пороми "Герої Плевни" і "Герої Шипки" перевозитимуть контейнерні потяги, які йдуть з каспійських портів до Баку, а потім до грузинського порту Поті. Пороми доставлятимуть їх до Одеси.
"Ми станемо оператором не лише залізничних перевезень, а ще й морських. Кінцева мета - створити такий коридор, який з Китаю до Європи надаватиме послуги нашим клієнтам під ключ", - сказав Мураховський.
Як повідомив директор з комерційної роботи та логістики УЗ, наступне засідання, на якому обговорять зазначений проєкт за участі представників УЗ, відбудеться за два тижні в Баку.
Мураховський додав, що проєкт нового Транснаціонального транспортного мультимодального коридору має підтримку з боку урядів Китаю, Казахстану, Азербайджану, Грузії.
Він не назвав орієнтовні строки запуску проєкту, однак додав, що пороми зможуть транспортувати мінімум два контейнерних потяги на добу, що дасть можливість значно наростити вантажообіг між Китаєм і Європою.
Нагадаємо, ЦТС писав, що "Укрзалізниця" в липні 2024 року планувала передати два своїх морських пороми Фонду держмайна України. В АТ "Укрзалізниця" дану інформацію підтвердили. "Триває процес передачі до сфери управління Фонду державного майна України теплоходів "Герої Плевни" та "Герої Шипки" разом з обладнанням і комплектуючими матеріалами, які необхідні для їх експлуатації", - повідомили тоді в залізничній компанії. Там також додали, що "Укрзалізниця" очікувала прийняття відповідного розпорядження з боку Кабінету міністрів України.
Два згаданих судна УЗ взяла на баланс наприкінці 2015 року. До того пороми "Герої Плевни" та "Герої Шипки" у держави орендувала компанія "Укрферрі".
Після цього розпочалася довга епопея щодо ремонту поромів і їхнього можливого застосування "Укрзалізницею". Зокрема, очікувалося, що судна зможуть виконувати перевезення в рамках роботи Транскаспійського маршруту на лінії Чорноморськ - Поті/Батумі. Серед варіантів розглядалася можливість передачі поромів у бербоут-чартер іншій компанії. Врешті, в 2019 році УЗ попросила МІУ розглянути питання передачі обох суден іншому оператору, оскільки оперування флотом не є профільною діяльністю "Укрзалізниці".
Як нині зазначили в УЗ, внаслідок російських атак пороми не постраждали, однак наразі потребують дорогого ремонту, модернізації та відновлення всіх дозвільних документів.
Читайте також На схід Чорного моря: Чому Україні важливо відновлювати поромне сполучення