Заступник міністра фінансів України Олександр Кава повідомив, що впровадження в Україні системи оплати за проїзд автомобільними дорогами вантажним транспортом, так званий "толлінг", що потребує розбудови спеціальної систем оплати і контролю, коштуватиме близько 7 млрд грн.

Про це пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс-Україна.

"Тема платних доріг в Україні обговорюється вже понад 20 років та щоразу викликає неабиякий суспільний резонанс, як власне і відновлення цивільних авіапольотів. Що стосується платних доріг, тут треба чітко розрізняти два компоненти. Перше: це платні концесійні дороги. Це ті дороги, які будують за рахунок інвестора і він потім протягом певного часу бере плату за проїзд ними, щоб повернути інвестиції в їх будівництво. Другий кейс, який власне запроваджено у більшості європейських країн: плата за проїзд автомобільними дорогами вантажним транспортом, так званий "толлінг". Це потребує розбудови спеціальної систем оплати і контролю, яка є недешевою", - зазначив він.

За словами Кави, ще до війни робились розрахунки вартості такої системи для основних державних доріг, вона була близько 7 млрд грн. Плата прив'язується до кілометражу, який проїжджає вантажівка.

"Тобто необхідно створити систему, яка буде визначати, коли автомобіль виїжджає на дорогу, "трекати" повністю його проїзд і потім розраховувати ціну, скільки цей автомобіль проїхав і, відповідно, скільки має сплатити за проїзд", - додав посадовець.

Заступник міністра фінансів України підкреслив, що для реалізації цього завдання існують різні технологічні рішення. Найпростіший з них - це віньєтки (спеціальний документ або наклейка, який підтверджує оплату за користування певними дорогами). Переважно їх використовують у невеликих за площею країнах, які можна проїхати з повним баком без заправки. Віньєтки використовують, зокрема, Чехія, Угорщина, Словаччина та Румунія. 

"В Україні, зважаючи на її площу, як і в Польщі, запроваджувати віньєтки немає сенсу. Альтернативним способом розбудови системи стягнення плати є використання GPS-приладів або магнітних рамок з RFID-мітками. Але профінансувати розбудову такої системи з високим рівнем безпеки і кіберзахисту для держави зараз не під силу", - підсумував Кава.