Заступник міністра фінансів України Олександр Кава назвав пріоритети фінансування транспортної галузі на 2025 рік. Зокрема, йдеться про розбудову мережі швидкісних доріг та з’єднання її із існуючою і перспективною мережею швидкісних доріг країн ЄС, транспортні проєкти, які дають можливість забезпечувати експортно-імпортні ланцюги поставок та транспортні об’єкти, важливі для Сил оборони, що забезпечують військову логістику.
Про це пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс-Україна.
За його словами, в пріоритеті - об'єкти, важливі для забезпечення життєдіяльності країни в цілому та окремих регіонів зокрема - це зруйновані та пошкоджені мости й шляхопроводи. Такі об’єкти мають швидко реалізовуватися, і відповідно - фінансуватися.
"Аналогічний підхід - до транспортних об’єктів, важливих для наших Сил оборони, що забезпечують військову логістику. В окрему групу можна виділити транспортні проєкти, які дають можливість економіці функціонувати і розвиватися в нових реаліях, а також забезпечувати експортно-імпортні ланцюги поставок", - повідомив він.
Кава зазначив, що у дорожній галузі це насамперед - розбудова мережі швидкісних доріг та з’єднання її із існуючою і перспективною мережею швидкісних доріг країн ЄС. Деякі проєкти вже мають готову проєктну документацію та зарезервовані земельні ділянки для будівництва, наприклад Львів-Краковець і Мукачево-Дийда.
На початку грудня підписано кредитну угоду з ЄБРР на 267 млн євро для капітального ремонту траси М-06. Це один з найважливіших маршрутів - Київ-Житомир-Рівне-Львів-Ужгород-Чоп з виходом на ПП "Ужгород - Вишнє Нємецьке" на словацькому кордоні і "Чоп-Захонь" на угорському.
"Не виключено, що також вдасться частково профінансувати великі проєкти, які перебувають на високому ступені готовності", - додав заступник міністра фінансів України.
Наприклад, вже на 80% добудовано Північний об’їзд міста Рівне (це майбутня ділянка траси Н-22, яка має розвантажити Рівне від транзитного транспорту, передусім, того, що рухається швидкісним шосе М-06 з Києва в напрямку Луцька та пунктів пропуску "Устилуг" і "Ягодин"; відкриття об’їзду забезпечить комфортний транспортний коридор для Волині у східному напрямку).
Цей об’їзд вкрай важливий для українських товаровиробників, котрі везуть свої вантажі в напрямку Польщі та інших країн ЄС. Зараз ці фури їдуть, по суті, через обласний центр, через місто Рівне. Це й питання як безпеки на дорогах, так і руйнування міських доріг. Північний об’їзд міста почали будувати ще в 2019 році і зараз він вже у 80%-ній готовності, але в експлуатацію ще не введено і рух там не відкрито.
"Нам також критично важливо швидко профінансувати та побудувати 1,5 км під’їзду до нового пункту пропуску "Біла Церква - Сігету Мармацієй" на кордоні з Румунією в Закарпатській області, оскільки з румунського боку міст через р. Тиса перебуває на завершальному етапі будівництва, а з нашого боку роботи ще не розпочато", - підкреслив посадовець.
До проєктів, на які спрямували кошти загального фонду держбюджету, включено придбання нових пасажирських вагонів, - це 4,4 млрд грн.
Також у 2025 році, крім придбання вагонів, у держбюджеті передбачено 128 млн грн на співфінансування проєктів розвитку залізничної інфраструктури європейського стандарту з шириною колії 1435 мм.
Проєкти відбирала Європейська Комісія, яка надала грант для України, що покриває 50% вартості проєктів. Другу половину буде профінансовано з державного бюджету.
"Зокрема, це будівництво колії стандарту 1435 мм від Чопу до Ужгороду і створення міжнародного хабу в обласному центрі Закарпаття, а також підготовка до реалізації проєкту будівництва євроколії 1435 мм від румунського кордону до Чернівців та від ст. Мостиська-1, що біля польського кордону, до Львова", - підсумував посадовець.


