У Фінляндії не виключають версії про умисне пошкодження підводної лінії електропередач у Фінській затоці, оскільки там проходили два судна, принаймні одне має китайську реєстрацію та зв’язок з іншим підозрілим судном.

Як пише ЦТС, про це повідомляє Європейська правда з посиланням на Aftonbladet.

Представник фінського оператора системи передачі електроенергії Fingrid Арто Пахкін сказав, що версія про умисні зловмисні дії не виключена. "Це одна з версій, які ми розглядаємо. Тому що у районі, де пролягають кабелі, перебувають два судна", - сказав він.

Пахкін теж додав, що може йтися про саботаж.

Одне з суден - Xin Xin Tian 2, що ходить під прапором Гонконгу, за повідомленням ЗМІ, є "сестринським" судном китайського Newnew Polar Bear, яке фігурує у розслідуванні іншого інциденту у Фінській затоці - про порваний якорем газопровід між Естонією та Фінляндією восени 2023 року.

За даними сервісу Vesselfinder, Xin Xin Tian 2 пройшов над кабелем приблизно у той же час, коли сталося аварійне вимкнення Estlink 2 - о 12:26 25 грудня.

Xin Xin Tian 2, як стверджують, належить логістичній компанії Hainan Yangpu, яка входить до групи "Торгмол", що має тісні зв’язки з росією. 

Прем’єр-міністр Фінляндії Петтері Орпо запевнив, що у зв’язку з несправністю електролінії Estlink 2 між Естонією та Фінляндією проблем з енергопостачанням не буде.

Довжина EstLink 2 складає понад 170 кілометрів, з яких близько 12 кілометрів пролягають під землею на суходолі в Естонії, 147 км - по дну Фінської затоки і ще 14 км - як надземна лінія на суходолі у Фінляндії. Її пропускна здатність - 658 мегават, тоді як EstLink 1 - 350 мегават.  

Цьогоріч EstLink 2 вже відмикали на більш як пів року через несправності, ремонтні роботи тривали до вересня і коштували понад 30 млн євро. Детальну доповідь з приводу того, що тоді сталося з лінією, мають оприлюднити найближчим часом.