Попри те, що російський автомобільний гігант КамАЗ є одним з найбільших постачальників вантажних автомобілів на потребу збройних сил рф, це підприємство задекларувало збитки. Відповідно до опублікованої звітності за третій квартал 2024 року чистий збиток за перші 9 місяців 2024 року чистий збиток становить 3,831 млрд рублів (близько 39 млн доларів), з них збиток від продажів склав 1,041 млрд рублів (10,5 млн доларів).

Про це пише ЦТС з посиланням на Defence.

Водночас у попередній період 2023 року чистий прибуток підприємства складав 15,819 млрд рублів (160 млн доларів).

Тобто мова йде не лише про більш ніж значне падіння фінансових показників, а й про зменшення виробництва - продаж вантажівок впав на 22% і загалом все виробництво скоротилось до 18,46 тисячі одиниць.

При цьому у 2023 році КамАЗ був російським лідером з продажу вантажівок і за весь минулий рік реалізував 28,2 тисячі одиниць лише вантажних автомобілів, що склало 20% всього російського ринку.

Варто зазначити, що у бухгалтерському звіті не зафіксовано розподілу на цивільний та військовий сегменти продукції, але сама ситуація, коли найбільший у рф виробник вантажного транспорту фіксує шалені збитки - доволі показовий аспект. Бо будь-яке військо це, в першу чергу, вантажівки, бо в одному мотострілецькому полку рф на 2100 осіб десь близько 500 одиниць автотранспорту.

Водночас ще один головний постачальник військового автотранспорту до збройних сил рф, "Уральский автомобильный завод" не публікує свою звітність з 2022 року. Тому наразі неможливо визначити, чи є падіння КамАЗу результатом перерозподіл замовлення, чи мова йде про реальний спад у галузі.