В УКАБ повідомили, що відповідно до ініціативи АТ "Укрзалізниця" щодо збільшення тарифів на вантажні перевезення, поданої до уряду, тариф перевезення порожніх вагонів для аграріїв збільшиться щонайменше на 67%. За підрахунками УКАБ, це підвищить вартість перевезення зерна на 50-60 грн/тонну та загалом призведе до збільшення витрат аграріїв під час війни орієнтовно на 2 млрд гривень за сезон, пише ЦТС.
За словами генерального директора УКАБ Олега Хоменко, суттю тарифної реформи є підвищення тарифів для покриття фінансових втрат підприємства замість впровадження ефективного менеджменту.
Зазначається, що у 2022 році "Укрзалізниця" вже підвищила тарифи на 70%. Крім цього, ціни на аукціонах УЗ щодо використання вагонів-зерновозів також мають тенденцію до зростання у піковий період перевезень.
"УКАБ підтримує необхідність реформування системи "Укрзалізниці" для підвищення її операційної ефективності, прогнозованості та відкриття ринку перевезень, проте вважає неприйнятним підвищення тарифів у такий складний період для аграріїв та аграрного сектору загалом", - додали в віомстві.
Натомість, асоціація пропонує "Укрзалізниці" зосередити зусилля на: відкритті ринку залізничних перевезень, що дозволить залучити додаткові кошти з боку приватних інвестицій, скороченні операційних витрат, зростанні вантажної бази та на заходах щодо покращення конкурентних переваги перед автотранспортом, як основних конкурентів залізничного транспорту.
Також в УКАБ підкреслили, що наполягають на відкритому діалозі між усіма зацікавленими сторонами процесу для пошуку зважених рішень зі сторони Мінінфраструктури та АТ “Укрзалізниця”, які б не загрожували подальшому функціонуванню аграрного сектору й економічній стабільності України в цілому.
Нагадаємо, з 1 січня 2022 року тарифи на вантажні залізничні перевезення вантажів першого тарифного класу зросли на 9%. Це було передбачено наказом №586. До того індексація тарифів відбулася також в серпні 2021 року.
В червні 2022 року УЗ підняла тарифи на вантажні перевезення відразу на 70%.
Представники бізнесу неодноразово заявляли, що УЗ необхідно зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період. В об’єднанні "Укрметалургпром" в свою чергу заявляли, що підвищення тарифів на залізничні перевезення серйозно вдарить по промисловості.


