Система розробки тарифів для перевезення вантажів в "Укрзалізниці" має базуватися на європейських принципах диференціації та передбачати введення коефіцієнтів, заявив президент Об’єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков, коментуючи питання гармонізації вантажних тарифів, яке ініціює АТ УЗ.
Про це пише ЦТС з посиланням на Главком.
"Система класів вантажів, яка зараз є, не влаштовує. Вартість перевезення різних вантажів різна, тому і тарифи повинні бути різними. Але повинні бути не класи. До прикладу, у Польщі є базова ставка, до якої додається коефіцієнт - в залежності від маршруту та супутніх послуг", - каже Каленков.
За його словами, коефіцієнти для вантажів різні, якщо, до прикладу, вантажовідправник відправляє не 60 вагонів, а один, або якщо працює сезонно, або якщо використовує більше проміжних або сортувальних станцій.
"Така система працює у Польщі, і там тарифний збірник - це два аркуші паперу. А у нас тарифна збірка - це цілий стос паперів", - зауважив експерт.
Каленков переконаний: у випадку гармонізації, яку пропонує "Укрзалізниця", початковий вантажний тариф має бути значно знижений, а система тарифоутворення - повністю змінена на основі застосування таких коефіцієнтів.
"Треба прибрати систему класів. Але одночасно, у цей самий момент, ввести іншу систему. Ми обговорюємо проблему уніфікації класів в енергетиці, і це те саме. Директиви Євросоюзу говорять: тарифи монополій повинні бути економічно обґрунтовані. І якщо вартість послуг різна, повинен бути різний тариф. Інакше це кроссубсидування", - резюмував експерт.
Нагадаємо, з 1 січня 2022 року тарифи на вантажні залізничні перевезення вантажів першого тарифного класу зросли на 9%. Це було передбачено наказом №586. До того індексація тарифів відбулася також в серпні 2021 року.
В червні 2022 року УЗ підняла тарифи на вантажні перевезення відразу на 70%.
Представники бізнесу неодноразово заявляли, що УЗ необхідно зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період. В об’єднанні "Укрметалургпром" в свою чергу заявляли, що підвищення тарифів на залізничні перевезення серйозно вдарить по промисловості.


